Ebo88 skrev 2017-08-07 16:39:16 följande:
Oj, 16 tidigare missfall?! Att dom inte satte in något tidigare för henne. Men skönt ändå att hon fick sin lilla skatt tillslut =) vet inte riktigt vad Trombyl är? Är det också någon form av blodförtunnande? Stort grattis till den lille! Hur gamal är hon/han idag? =) Fick börja med sprutor redan i v. 4+5. Fick diagnosen apc efter 6 blodproppar i ena benet. Har vart på flera ultraljud också pga hjärtformad livmoder. Var där senast idag då vi gjorde kub och lille tummen mår hur bra som helst, vi väntar oss en liten akrobat tror jag haha. Blev bara lite orolig häromdagen ifall dosen jag har fått är tillräcklig och det kan ju vara skönt ibland att höra om andras upplevelser och så vidare =)
Några år sen nu och de var ju ännu sämre på missfall på den tiden- de är ju inte bra än i Sverige. Trombyl är blodförtunnande i pillerform ,men lite mildare. Mycket vanligt vid missfall.
Vårt mirakel är 8,5 månad!
Att börja redan v.5 är bra, men inte så tidigt jämfört med alla vi som börjar innan vi ens är gravida. Vi tar dom dels för att underlätta för ägget att fästa och dels mot missfall.
Jag minns mitt VUL v.13- han slog volter där inne!

De har ju stor plats då, men sen blir det värre.
Lycka till nu!