• jess06

Fragminsprutor

Låg på samma dos förra graviditeten. Jag fick ta sprutor hela graviditeten och en tid efter också. Jag har haft blodproppar tidigare i mitt liv så de bedömde att risken för att jag skulle få propp under graviditeten väg stor, därav fick jag sprutor. Jag är gravid i vecka 9 nu och sprutorna ska sättas in igen under denna månad. Jag tyckte det gick rätt bra sist även om det inte är en fröjd att sticka sig varje dag.

• jess06
    Ebo88 skrev 2017-08-09 23:12:40 följande:

Grattis till graviditeten!!

Nej usch det är verkligen ingen höjdare. Kan tänka mig att du låste ta upp till 6 veckor efter förlossningen också? Min läkare sa att det är oftast då man får blodproppar. Känns ändå tryggt att man går under behandling med tanke på risken men det är ju som sagt ingen höjdare att behöva ta dem varje kväll, haha. Har du också apc eller berodde dina blodproppar på något annat?

Ja, jag kommer få ta dom efter också. Man kunde aldrig se varför jag fick blodproppar, troligtvis beror det på att det finns i familjen. Som tur var kunde jag sluta äta Waran ett år efter propparna för det var ingen höjdare.
Svar på tråden Fragminsprutor