Inlägg från: Jemp |Visa alla inlägg
  • Jemp

Lyder inte när det regnar

Varför i allsin dar har du fortfarande hunden lös?

Fukt "förstärker" lukter, alt tycker han att regn är obehaglig låter det som?

Du vet säkert att du valt en ras med stor jaktinstinkt som ofta inte går att ha lösa.

• Jemp

Nej, en hund tänker inte så som du skriver till Ainee.

Ja, en valp tyr sig mer till sin ägare. Nu när han snart börjar bli könsmogen kommer han bli svårare att han lös.

Nej, du har inte kontroll över din hund. Förutom faran för vilt, trafik, andra och att det är olagligt befästs beteendet varje gång han får chansen att springa iväg, och blir därför svårare att träna bort. Det befästs ytterligare eftersom du blir obehaglig och arg.

Håll hunden i lina, stanna ute när det regnar och belöna hunden extra vid regn. Bygg upp relationen med din valp.

Hundar mår bra av att vara lösa men det måste ske kontrollerat. Just nu förstör du bara för er.

• Jemp
    Huskyägare skrev 2017-08-05 01:32:53 följande:

Anonym (Koppel). Nej det visste jag inte om. Tack för att du informerade mig! Hur kommer det sig att jag inte får ha hunden lös i skogen?

Lagen om tillsyn över hund och katt. Vilda djur har ungar och ska inte bli störda. Sånt du är skyldig att känna till.

Oavsett tid på året ska du ha din hund under kontroll.
Svar på tråden Lyder inte när det regnar