• DrömlivetiHD

Första barnet BF våren 2018

Hej alla familjelivare :D

Tänkte skapa en tråd till oss som är gravida med första barnet! Nytt och spännande att följas åt!

Det är inte alltid roligt att läsa om hur tidigare graviditeter varit när man är så ny på allt själv :)

Jag plussade den 3 augusti och beräknad Bf är den 6 april 2018 :)

• Svar på tråden Första barnet BF våren 2018
  • Noanda
    MistyM skrev 2017-08-20 16:53:17 följande:

Det kan vara bra att du tar test för urinvägsinfektion ändå, det är vanligare bland gravida att inte ha de typiska symptomen. Risken är att man går med det för länge och så blir du väldigt sjuk. Det är lätt hänt att få det när man är gravid dessutom. Jag kissade hela tiden o fortsatte känna mig kissnödig när jag kissat, som att något tryckte på urinblåsan hela tiden och jag hade urinvägsinfektion (v.9)

Du har rätt. Har en läkartid i veckan, får passa på att ta upp detta också.
  • Livetsgång

Hej alla Skrattande

Är ny i denna tråd

Jag och sambon väntar vårt första barn och idag gick jag in i v 14 (13 + 0)

Är beräknad till 26 Februari 2018 enligt inskrivningsmötet.

Har dock inte RUL förens mellan v 18-20 så ännu ingen aning med exakta siffror då det är första gången först då som UL kommer göras för mig. 

Men har dock fått höra Minis(bebisen smeknamn) hjärtljud via en doppler hemma redan i v 11 samt v 12 och v 13 :)  

• nasdaqomx

Idag fick jag se ett tickande hjärta och kan därför andas ut att jag inte inbillat mig hela denna graviditet. Känns så konstigt och underbart på samma gång. Har ett sånt lugn i kroppen nu jämfört med innan. Appen visade samma vecka som ultraljudet. Skönt!

• Ampa
    Bellsss skrev 2017-08-21 16:02:46 följande:

Tack så mkt! :) Om du tänker på rutinultraljudet (RUL) så har vi vårt den 7/9. Ska bli sååå spännande! När har ni ert? Ska ni kolla kön?

Tack menade förståss RUL:). Vad kul då har vi dagen efter er 8/9. Vi kommer kolla, jag är helt inställd på att det blir en tjej då typ alla runt oss fått flickor. Så tror att det är bra om det är en kille att jag hinner ställa om:). Kommer såklart vara överlycklig vad det än blir! Kommer ni kolla?
  • Bellsss
    Ampa skrev 2017-08-23 15:22:14 följande:
    Tack menade förståss RUL:). Vad kul då har vi dagen efter er 8/9. Vi kommer kolla, jag är helt inställd på att det blir en tjej då typ alla runt oss fått flickor. Så tror att det är bra om det är en kille att jag hinner ställa om:). Kommer såklart vara överlycklig vad det än blir! Kommer ni kolla?
    Vad roligt! :) Ja, vi ska absolut kolla. Bebis var inte planerad så vi har fått tillräckligt med överraskningar nu ;) Min sambo tror det blir en tjej men jag vet inte, haha. Vi blir glada i vilket fall som :)
  • Krusbärskompott
    Livetsgång skrev 2017-08-22 11:04:02 följande:

Hej alla 

Är ny i denna tråd

Har dock inte RUL förens mellan v 18-20 så ännu ingen aning med exakta siffror då det är första gången först då som UL kommer göras för mig. 

Men har dock fått höra Minis(bebisen smeknamn) hjärtljud via en doppler hemma redan i v 11 samt v 12 och v 13 :)  

Välkommen!

Jag var på KUB idag (BF ca 3/3) och det var så skönt att se att det var nåt där inne. Jag mår dessutom rätt bra nu (så länge jag äter mellanmål) och känner mig inte alls gravid längre.
  • mjaulocolin
    AishaK skrev 2017-08-19 11:06:17 följande:

Okej men vad bra, det var billigt! Hur gick det för er på kub då? Då skiljer det inte mycket mellan oss, jag är 24 och är i vecka 6. Vilken barnmorskemottagning går du till? <3

Det gick jättebra, verkligen värt det! Bebis växer på och verkat hittills må super, kändes heeeelt sjukt att se den på ul och förstå att den där växer i en :D svaret på Kub var 1:20 000 vilket är det bästa resultatet man kan få, så nu får vi hoppas att allt ser fortsatt bra ut på Rul!
  • mjaulocolin
    Livetsgång skrev 2017-08-22 11:04:02 följande:

Hej alla 

Är ny i denna tråd

Åh, vad roligt! Jag är beräknad 25 februari :D
  • Sofiamy
    Hej alla! 
    jag undrar om det är någon som köpt gravid-strumpbyxor från HM? jag har nämligen gjort detta då jag upplever at mina vanliga sitter rakt över mina svullna tarmar och trycker. MEN nu undrar puckot här bakom skärmen vilket håll de ska vara på?  ena sidan har två sömmar och den andra en, de är lika stretchiga o magen oavsett vilket håll de är på. Jag känner min som en idiot. snälla hjälp???
  • FrökenJ90

Hoppar gärna in här. Har precis plussat och har Bf 3 maj. Är i vecka 4+1 idag :) Känns inte verkligt än. Är dock rätt trött och når lite illa stundtals. När har ni andra bf? :)

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018