• DrömlivetiHD

Första barnet BF våren 2018

Hej alla familjelivare :D

Tänkte skapa en tråd till oss som är gravida med första barnet! Nytt och spännande att följas åt!

Det är inte alltid roligt att läsa om hur tidigare graviditeter varit när man är så ny på allt själv :)

Jag plussade den 3 augusti och beräknad Bf är den 6 april 2018 :)

• Svar på tråden Första barnet BF våren 2018
  • student2013

Jag har kunnat gå ut även om jag mått illa. Ibland inte mått illa och kräkt på vägen till bilen. Senast när jag stängde garageporten för 2 veckor sen. Men har inte efterfrågat leggigan eftersom jag fått behålla det mesta även om aptiten varit sämre.

Grattis till er nya som plussat och kommit in nu :)

• Bellsss
    AishaK skrev 2017-09-06 09:58:41 följande:
    Nej de är inte bra :( har du några knep? Typ något som fungerar bättre att äta? Jag kräks upp allt jag äter till frukost och under förmiddagen så vissa dagar undviker jag att äta på förmiddagen överhuvudtaget men då mår man illa pga hunger med så de är jävligt svårt det där..
    Jag levde på fil och frukt :) Lime är toppen mot illamående också!
  • Saandie
    Preggo88 skrev 2017-09-07 05:31:00 följande:

Härligt att få prata med andra blivande mammor!

Jag plussade för några dagar sen och är i vecka 5+2.

Bf den 14 maj om allt går som det ska.

Har inga direkta symptom, lite molvärk och något ömma bröst.

Däremot har jag sovit otroligt dåligt sen någon vecka tillbaka.

Går upp mitt i natten för att kissa och sen är det omöjligt att somna om.

Vad kan det bero på?

Hej, 

Jag har varit lite stalker av alla inlägg här, men själv inte skrivit. Tog mitt första test för 2 dagar sedan och det andra röda linjen har bara blivit mörkare. Så jag tar det som ett plus. Jag har samma BF som dig, 14 maj - tyckte det var lite skoj :) 

Jag sover också dåligt om nätterna. Idag vaknade jag minst 5-6 gången av väldigt "starka" drömmar. Känner inte några andra speciella symptom som många andra beskriver. Gått på toa har jag alltid gjort ofta, så det är inget konstigt för mig. 

Hur känns det för dig? Har det "sjunkit in" än? 

Och ett stort grattis till dig och bebben! 

• Saandie
    student2013 skrev 2017-09-07 19:45:11 följande:

Jag har kunnat gå ut även om jag mått illa. Ibland inte mått illa och kräkt på vägen till bilen. Senast när jag stängde garageporten för 2 veckor sen. Men har inte efterfrågat leggigan eftersom jag fått behålla det mesta även om aptiten varit sämre.

Grattis till er nya som plussat och kommit in nu :)

Hej, 
    Som jag nämnde till Preggo88, så har jag varit här inne och läst en del. Men nu är det äntligen min tur att skriva att jag plussat :)
    BF är 14 maj 2018. 

Hade varit kul att dela med mig och höra om er resa framöver :)

• Theryd87

Hej Alla =)

Hittade precis tråden och blev jätteglad, har varit med i en grupp på fb för alla som är beräknade i mars, men de flesta där ska få barn nr 2 eller 3 vilket gör att känner mig ensam som förstagångsförälder.

Jag är idag i v 11-5, trodde jag var i v 12.0 i onsdags när jag fick göra ul, har fått bf 25/3. Var så otroligt nervös för att det inte skulle finnas något men där var det en liten sprattlande och hoppande bebis <3 Väntar nu på resultat på kub så jag kan släppa oro för nån avvikelse.

Har haft mycket illamående som nu verkar vara över, antar att det kan bero på de s k spökveckorna =)

Är boende i Östergötland om det finns nån mer härifrån =)

Kram

• student2013
    Saandie skrev 2017-09-08 17:21:10 följande:
    Hej, 
    Som jag nämnde till Preggo88, så har jag varit här inne och läst en del. Men nu är det äntligen min tur att skriva att jag plussat :)
    BF är 14 maj 2018. 

Hade varit kul att dela med mig och höra om er resa framöver :)
    Hej vi är många här som skriver om hur det går med graviditeterna :)
  • Noanda

Hej alla!

Jag hänger lite i mars- och apriltrådarna (bf 26 mars) men den här tråden ligger mig absolut varmast om hjärtat eftersom vi alla befinner oss i samma situation. Det är vår första graviditet, ja för de flesta av oss i alla fall, och vi möter allt för första gången tillsammans. Därför hoppas jag verkligen att vi lyckas hålla den hör tråden vid liv.

Jag gjorde ultraljud för kub idag och det var en så otrolig upplevelse! Jag har ju gått runt och haft svårt att tro att jag är gravid, det har nästan känts som att jag ljugit när jag har sagt jag det till någon. Och så låg det något där och rörde på sig!! Jag bara låg och gapade med tårar i ögonen! Jag har sett så många ultraljudsbilder som är någon annans, det var helt magiskt att se det live på sig själv!

Och när barnmorskansa att jag fick "det bästa resultat man kan få", 1:20000, så kände jag en enorm lättnad och tacksamhet. Jag är ju 37 år gammal så jag var beredd på sämre siffror.

Jag vet att det bara är en sannolikhet och till 90% säkert men det räcker för mig. Jag skulle inte kunna ta bort det nu och jag kan ju ändå inte göra något för att påverka.

Är det någon föresten här som vet vad det är dom kollar i blodet inför kub?

Jag sitter med ultraljudsbilderna här och försöker förstå att det äntligen är min tur.

Många kramar till er alla!

• Starlights

Kan ju ta längre tid innan magen börjar synas när det är första barnet.. Men har det börjat synas på er än? Vilken vecka ungefär? :) Är själv i vecka 14 och känner mig mest pluffsig och uppsvullen just nu. 

• Noanda

Syns inget här (v 13), tror det kommer dröja ett bra tag innan det syns på mig.

• Krusbärskompott
    Starlights skrev 2017-09-15 17:55:06 följande:

Kan ju ta längre tid innan magen börjar synas när det är första barnet.. Men har det börjat synas på er än? Vilken vecka ungefär? :) Är själv i vecka 14 och känner mig mest pluffsig och uppsvullen just nu. 

Jag går in i v 17 imorgon och ser fortfarande mest lite tjock ut. Nu är jag iofs ganska lång och BM sa att jag hade gott om plats i bäckenet när jag gjorde KUB. Dessutom lite rund redan innan (BMI 26). Lillskrutt låg väääldigt långt ner då. Nu känner jag livmoderns kant några cm nedanför naveln men har jag en vanlig skjorta på syns ingenting.

I tighta kläder och naket syns det att jag har mer mage än vanligt, men vill jag få till gravidmagen måste jag svanka rejält. Rätt skönt tycker jag, att slippa berätta för hela världen innan RUL känns bra.

Jag har gått ner 1kg jämfört m vikt före grav. Absolut inte medvetet, tycker jag äter hela tiden...
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018