• Vattumankillen

Hur många ska stödrösta på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet 2018?

Hur många ska stödrösta på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet 2018 så de kommer över 4 procentspärren?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-06 21:19
    Dvs taktikrösta

• Svar på tråden Hur många ska stödrösta på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet 2018?
  • Anonym (asdf)

Förhoppningsvis så få som möjligt. 

• Anonym (Wtf)

Och vad skulle taktiken vara?

• Meebo

Absolut inte jag. Skulle jag inte ens göra om jag så fick betalt för att göra det.

• Vattumankillen
    Anonym (Wtf) skrev 2017-08-06 21:36:32 följande:

Och vad skulle taktiken vara?

Att få in partiet in i riksdagen
  • Anonym (Wtf)
    Vattumankillen skrev 2017-08-07 10:27:11 följande:

Vilka skulle vilja få in knäppgökarna i riksdagen?
  • Borgaren
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 21:18:54 följande:

Hur många ska stödrösta på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet 2018 så de kommer över 4 procentspärren?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-06 21:19
    Dvs taktikrösta

Jag hoppas på 3.9%.....
  • klyban
    Vattumankillen skrev 2017-08-07 10:27:11 följande:
    Och vad skulle det ge oss?
    hur många meter var det?
  • Bejje

Jag skulle i så fall vilja höra från de som vill stödja F!  vilka förslag de lagt fram som låter så bra?

Största galenskapen med F! är hur de listar massor av saker de vill införa, men utan att vara mattegeni så kan man se på lång väg att det skulle kräva skattehöjningar som världen aldrig förr skådat för att en komma i närheten att finansiera det.

Sedan finns det också en hel del förslag som kanske inte kostar något eller rent utav innebär en besparing, men som är så idiotiska att man slår sig för pannan.

Att F! skulle få till en realistisk budget ser jag som totalt uteslutet.

• Anonym (Lika Värde)
    Bejje skrev 2017-08-17 15:06:08 följande:

Jag skulle i så fall vilja höra från de som vill stödja F!  vilka förslag de lagt fram som låter så bra?

Största galenskapen med F! är hur de listar massor av saker de vill införa, men utan att vara mattegeni så kan man se på lång väg att det skulle kräva skattehöjningar som världen aldrig förr skådat för att en komma i närheten att finansiera det.

Sedan finns det också en hel del förslag som kanske inte kostar något eller rent utav innebär en besparing, men som är så idiotiska att man slår sig för pannan.

Att F! skulle få till en realistisk budget ser jag som totalt uteslutet.

Du har helt rätt angående de flesta populistpartier har många förslag men inga lösningar som man även ser på riksdagspartier tex SD så några fler partier utan lösningar behövs inte.
    Men en fördel med F! är att det är det enda parti som förespråkar lika lön för lika arbete för män o kvinnor, samma arbetsrätt för kvinnor o män, nolltolerans för mobbning även på nätet, människors lika värde, osv
    dessa punkter medför inga skattehöjningar.
  • Konservativ
    Anonym (Lika Värde) skrev 2017-08-17 15:24:58 följande:
    Du har helt rätt angående de flesta populistpartier har många förslag men inga lösningar som man även ser på riksdagspartier tex SD så några fler partier utan lösningar behövs inte.
    Men en fördel med F! är att det är det enda parti som förespråkar lika lön för lika arbete för män o kvinnor, samma arbetsrätt för kvinnor o män, nolltolerans för mobbning även på nätet, människors lika värde, osv
    dessa punkter medför inga skattehöjningar.
    Det råder redan lika lön för kvinnor och män. Och samma arbetsrätt.

Människors lika värde är bara en innehållslös slogan. Om man inte är slavhandlare.
Svar på tråden Hur många ska stödrösta på Feministiskt initiativ i riksdagsvalet 2018?