• Pink Lady

Bli gravid 2017-2018?????

Har två fina barn på 6 och 4 år men nu vill vi så gärna få ett tredje barn????

Vill någon vara med och så kan vi peppa varandra?

• Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????
  • Lady D Taylor
    Trullis82 skrev 2017-08-19 22:08:16 följande:

Här försöker vi oxå.

Här två tjejer 13+7 år

Vill så gärna ha en till. Slutade med p-spruta för 1år sen. Försökt att bli befruktad ca 2 månader.

Nu haft konstig blodflytning denna vecka mån o tis. Sen inget mer.

Men inga symptom. Typ illamående. Ömma bröst. Yrsel. Inte mer trött än vanligt

Men det har jag aldrig haft med dom andra 2 heller. Mår allra bäst som gravid ????????

Trodde jag blev gravid första omgången så gjorde ett test som var negativt så det vill jag inte utsätta mig för igen. Så jobbigt

Kanske det var nidblödning du hade i början av veckan :)
    Å vad skönt att slippa må så dåligt som jag och många andra gjorde under graviditeten.

Har en fråga till dig och er andra som har varit gravida mer än en gång.
    Har hört att gravidillamående är värst första gången och sen blir det mindre och mindre. Stämmer det på er?
  • Mamma19880907

Hej :)

Jag o sambo tar bestämt oss och skaffa en till ??

Jag har en son på 4.5 och han en dotter på 2.5 år . Jag och sambon har bara känt varann i 9 månader men vi känner oss ändå så redo med en bebis . Så jag ska ringa barnmorska på måndag för och beställa tid för och plocka ur spiralen .

• anli00

Hej, hoppar gärna med här! Har en son på 2,5 år o har nu efter mycket prat bestämt för o börja försöka på allvar. Första försöket denna månad...hade ÄL igår o hoppas nu att d gått vägen.....tog ca 2 år med sonen så räknar inte med att denna heller kommer gå supersnabbt! Men spännande är d att d är igång iallafall

• Lady D Taylor
    Mamma19880907 skrev 2017-08-20 07:39:50 följande:

Hej :)

Jag o sambo tar bestämt oss och skaffa en till ??

Jag har en son på 4.5 och han en dotter på 2.5 år . Jag och sambon har bara känt varann i 9 månader men vi känner oss ändå så redo med en bebis . Så jag ska ringa barnmorska på måndag för och beställa tid för och plocka ur spiralen .

Så spännande ju! Kul att vi alla kan följas åt :)
  • Lady D Taylor
    anli00 skrev 2017-08-20 08:19:59 följande:

Hej, hoppar gärna med här! Har en son på 2,5 år o har nu efter mycket prat bestämt för o börja försöka på allvar. Första försöket denna månad...hade ÄL igår o hoppas nu att d gått vägen.....tog ca 2 år med sonen så räknar inte med att denna heller kommer gå supersnabbt! Men spännande är d att d är igång iallafall

Håller tummarna för er! Du får hålla oss uppdaterade :D
  • Trullis82
    Lady D Taylor skrev 2017-08-20 02:08:53 följande:

Kanske det var nidblödning du hade i början av veckan :)

Å vad skönt att slippa må så dåligt som jag och många andra gjorde under graviditeten.

Har en fråga till dig och er andra som har varit gravida mer än en gång.

Har hört att gravidillamående är värst första gången och sen blir det mindre och mindre. Stämmer det på er?

På mig stämmer det inte. Som sagt mår jag allra bäst som gravid. I vanliga fall är jag laktosintolerant. Jag har migrän. O extremt ont i ryggen efter 5 ryggoperationer. Men som gravid har jag inga problem med laktos. Migränen är ett minne blått. Ryggen värken såklart men absolut inte på samma sätt o känns mycket bättre konßtigt nog. Jag har inte mått illa, ingen värk i brösten, inte mer trötthet.

Det enda jag haft men då långt in i graviditeterna är ett STORT sug efter turkisk peppar ????????
  • aimay
    Lady D Taylor skrev 2017-08-19 11:14:09 följande:

Hoppas det tar sig fort då och lycka till :)

Ja det gick på första "försöket" för oss tror jag. Krånglade med mina p-piller. Så tänkte låta den vanliga mensen komma och börja på en ny karta men den kom aldrig, så blev en oplanerad men väldigt välkommen bebis<3

Så nu är det första gången vi ska planera en bebis xD

Lite nervöst, många tankar men det kommer nog gå bra.

Samma här! Första är helt oplanerad men väldigt välkommen så det är jätte spännande att få planera en bäbis.
  • oONinniOo
    Lady D Taylor skrev 2017-08-19 11:17:25 följande:
    Välkommen in!
    Tråkigt att mensen kom, kämpa på.
    Håller tummarna för att de ska gå fortare denna gång :)
    Det kändes så himla surt när mensen kom, precis som det alltid gör. Hoppas få komma in på koll till kvinnokliniken. Har haft flera kemiska graviditeter på raken nu och vill få reda på varför det blir så. Om hormonspiralen jag hade kan ha ställt till något, då den hade börjat växa fast och var svår att få ur.. Eller om det beror på något annat.
    Försöker med syskon sen januari -17
  • Tumvante

Hej.

Har försökt med syskon till dottern född -15 sedan årsskiftet (ville försöka tidigare men fick mens sent och äl först i Jan).

Har haft fyra missfall och är nu igång med utredning, vilket betyder att vi hoppade över med att prova denna månaden.

Dottern blev till på första försöket, så antingen har vi väldig tur då, eller väldig otur nu.

Hoppas på att bli gravid till provet nu... Och att det håller hela vägen...

Bra med pepp tråd!

• Tumvante

Mitt tangentbord är av och till kass.

Vill bli gravid till oktober skulle det stå.

Heja oss alla nu!

Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????