• hipsterpappan

M vill frånta återvändande IS-terrorister med dubbla medborgarskap deras svenska-Morgan Johansson säger nej vem har rätt?

Nu föreslår moderaterna att återvändande IS-terrorister med dubbla medborgarskap ska kunna fråntas sitt svenska. Naturligtvis sätter Morgan Johansson sig på tvären och säger blankt nej och skyller på grundlagen. Så dessa mördare kan lugnt återvända utan risk att ställas till ansvar för sina vidriga brott med regeringens stöd och utgöra en stor säkerhetsrisk för landet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-08 16:59
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6752832

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-08 17:02
    provar igen
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6752832

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden M vill frånta återvändande IS-terrorister med dubbla medborgarskap deras svenska-Morgan Johansson säger nej vem har rätt?
  • KillBill
    den empatiska högern skrev 2018-12-31 14:45:17 följande:

Igår skedde ett mord på en kvinna i en Stockholmsförort. Har du en länk till Aftonbladets granskning av denna hemska händelse?

Om du googlar på Kvinna misstänkt mördad i Järfälla +Aftonbladet så tror jag att du finner det du söker efter. Har du inte lärt dig hur Google fungerar?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • den empatiska högern
    KillBill skrev 2018-12-31 14:55:48 följande:
    Om du googlar på Kvinna misstänkt mördad i Järfälla +Aftonbladet så tror jag att du finner det du söker efter. Har du inte lärt dig hur Google fungerar?
    Jo, jag har ju det och kan konstatera att Aftonbladet har plats för både Soldoktirn, Bachelor och Glenn Hysen på sin förstasida.

Kvinnormord i förorten måste man dock googla för att hitta, för annars riskerar ju folk läsa om det.
  • KillBill
    den empatiska högern skrev 2018-12-31 15:05:59 följande:
    Jo, jag har ju det och kan konstatera att Aftonbladet har plats för både Soldoktirn, Bachelor och Glenn Hysen på sin förstasida.

Kvinnormord i förorten måste man dock googla för att hitta, för annars riskerar ju folk läsa om det.

Misstänkta mord d.v.s. dödsfall där orsaken inte är helt säkerställd hamnar sällan på förstasidan i papperstidningen. I detta fall så gick Aftonbladet redan igår ut med en nyhetsflash om händelsen och Aftonbladet TV gjorde ett inslag om fallet. Du verkar inte riktigt ha hängt med.

• den empatiska högern
    KillBill skrev 2018-12-31 15:20:59 följande:

Misstänkta mord d.v.s. dödsfall där orsaken inte är helt säkerställd hamnar sällan på förstasidan i papperstidningen. I detta fall så gick Aftonbladet redan igår ut med en nyhetsflash om händelsen och Aftonbladet TV gjorde ett inslag om fallet. Du verkar inte riktigt ha hängt med.

99% av Aftonbladets läsare kollar bara förstasidan.

Glenn Hysens äktenskap och Persbrants förehavanden verkar vara viktigare för Aftonbladet än uppenbara kvinnomord i förorten.

Ena stunden gnatar man ihjäl sig över "mäns våld mot kvinnor", för att i nästa dölja exempel på just dessa. Kan visserligen bero på att gärningsmannens härkomst inte föll AB i smaken.

Obervera att det ALLTID är ett "misstänkt" mord tills rättegång visar något annat. Det är förvisso sant att det är vanligt att de döljer uppenbara mord/dråp, det är ju just detta faktum jag kritiserar.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2018-12-30 14:42:24 följande:
    Jaha så 2 miljoner nyheter senare så väljer du en krönika från 2014 som exempel på en nyhet smile2.gif
    Den och ett antal till exempel.

.
    En av de senaste ur en aldrig sinande flod av falska nyheter och medvetna  ful-vinklingar i "etablerade nyhetsmedia":

henrikalexandersson.blogspot.com/2018/12/klimat-greta-has-left-building.html
    nyheteridag.se/klimat-gretas-tal-infor-varldsledarna-forefaller-vara-fejk/

Klimat-Greta skulle visst ha hållit tal "inför världsledarna", meddelade "etablerade nyhetsmedia".

Vekligheten? Ingen var på plats och lyssnade.

.
    Det vet nu alla som läser detta inlägg tack vare "obskyra hemsidor" och "sociala medier".

Litar man blint på "etablerade nyhetsmedia" blir man en sämre informerad människa.
  • KillBill
    den empatiska högern skrev 2018-12-31 16:16:38 följande:
    99% av Aftonbladets läsare kollar bara förstasidan.

Glenn Hysens äktenskap och Persbrants förehavanden verkar vara viktigare för Aftonbladet än uppenbara kvinnomord i förorten.

Ena stunden gnatar man ihjäl sig över "mäns våld mot kvinnor", för att i nästa dölja exempel på just dessa. Kan visserligen bero på att gärningsmannens härkomst inte föll AB i smaken.

Obervera att det ALLTID är ett "misstänkt" mord tills rättegång visar något annat. Det är förvisso sant att det är vanligt att de döljer uppenbara mord/dråp, det är ju just detta faktum jag kritiserar.
    Menar du att det redan efter ett dygn finns en dömd gärningsman? Om inte så kan ju tidningarna inte veta något om vem gärningsmannen är. I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats men du kanske inte är är så insatt i de svenska rättsprinciperna?
  • den empatiska högern
    KillBill skrev 2018-12-31 16:56:51 följande:
    Menar du att det redan efter ett dygn finns en dömd gärningsman? Om inte så kan ju tidningarna inte veta något om vem gärningsmannen är. I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats men du kanske inte är är så insatt i de svenska rättsprinciperna?
    Driver du med mig? Är det samma tidningar som "inte hade en aning" om vem Breivik var innan denne blev dömd? Skrattar så jag kiknar åt vänsterns dumhet. Klart media vet vem den misstänkte gärningsmannen är.

• KillBill
    den empatiska högern skrev 2018-12-31 17:05:16 följande:
    Driver du med mig? Är det samma tidningar som "inte hade en aning" om vem Breivik var innan denne blev dömd? Skrattar så jag kiknar åt vänsterns dumhet. Klart media vet vem den misstänkte gärningsmannen är.
    Skojar du? förstår du inte att det är skillnad att gripas på brottsplatsen i det värsta högerextrema massmordet i historien och att vara misstänkt för ett enskilt mord?
  • den empatiska högern
    KillBill skrev 2018-12-31 17:13:13 följande:
    Skojar du? förstår du inte att det är skillnad att gripas på brottsplatsen i det värsta högerextrema massmordet i historien och att vara misstänkt för ett enskilt mord?
    Varför ändrar du dig utifrån de exempel jag tar upp?

• KillBill
    den empatiska högern skrev 2018-12-31 17:23:34 följande:
    Varför ändrar du dig utifrån de exempel jag tar upp?
    Nu är du fånig, Det kan självklart finnas undantag om man grips på platsen och om händelsen är av särskilt intresse. Att massmordet i Oslo var en sådan händelse kan ett barn förstå. Anser du att terrordådet i Oslo är jämförbart med ett misstänkt mord i Järfälla?
Svar på tråden M vill frånta återvändande IS-terrorister med dubbla medborgarskap deras svenska-Morgan Johansson säger nej vem har rätt?