Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Sambon orkar inte gå promenader med hunden

Acceptera att han förmodligen inte kommer ändra sig för antingen förstår man att en hund behöver aktivering/motion och man tycker det är roligt och givande att umgås och jobba med sin hund eller så tycker man inte att det är roligt och tragiskt och egoistiskt nog inte ser till att hunden får sina behov tillgodosedda.
    Personligen hade jag betalat för att nån kom och gick en långpromenad när jag jobbade alt skaffat dagmatte/dagis så hunden fick den motion den förtjänar.

• Dexter dot com
    scanmia skrev 2017-08-09 03:38:21 följande:
    Men om nu hunden får en eller två ordentliga promenader med dig och regelbunden mental aktivering - är det då så illa om hunden och sambon bara hänger resten av dagen? Kissrundor och sällskap medan du är på jobbet? Du kan ju alltid förbereda någon aktiveringsleksak med mat eller godis i som sambon kan dra fram i halvtid. Och du har någon som delar ansvar och räkningar. Jag förstår att det inte var vad ni hade kommit överens om, men kanske inte direkt en dealbreaker för hela förhållandet? 
    Fast visst vore det skönt att kunna åka och handla, träna, ta en fika efter jobbet istället för att kasta sig hem till en rastlös och nödig hund när man har en sambo som tydligen är hemma? Vill sambon sen inte hänga med på långpromenad och träning med hunden när man kommer hem från jobbet hinner man ju knappt umgås heller.
Svar på tråden Sambon orkar inte gå promenader med hunden