Inlägg från: scanmia |Visa alla inlägg
  • scanmia

Sambon orkar inte gå promenader med hunden

amanh11 skrev 2017-08-08 18:19:41 följande:

Aldrig att jag säljer hunden! Det är mitt liv.

Ja han ville också ha hund så vi valde beslutet tillsammans.

Han rör inte på sig annars, de enda han går är korta kiss o bajsrundor, men inte någon motionspromenad. Så jag går alltid ordentligt innan jag far till jobbet, men tycker även han borde kunna göra det. Blir som lite stressad när de känns som att hunden inte får lika bra motion av sambon. Men det funkar ju som det är nu, att jag går ordentligt innan/efter jobb. Tycker bara det är trist när han ville ha hund.

Men om nu hunden får en eller två ordentliga promenader med dig och regelbunden mental aktivering - är det då så illa om hunden och sambon bara hänger resten av dagen? Kissrundor och sällskap medan du är på jobbet? Du kan ju alltid förbereda någon aktiveringsleksak med mat eller godis i som sambon kan dra fram i halvtid. Och du har någon som delar ansvar och räkningar. Jag förstår att det inte var vad ni hade kommit överens om, men kanske inte direkt en dealbreaker för hela förhållandet? 
  • scanmia
    Dexter dot com skrev 2017-08-09 05:27:35 följande:
    Fast visst vore det skönt att kunna åka och handla, träna, ta en fika efter jobbet istället för att kasta sig hem till en rastlös och nödig hund när man har en sambo som tydligen är hemma? Vill sambon sen inte hänga med på långpromenad och träning med hunden när man kommer hem från jobbet hinner man ju knappt umgås heller.
    Visst hade det varit skönt, men sambon tar ju hunden på kissrundor och är han hemma så är han i alla fall sällskap åt hunden. Jag menar att om ts står för motion och aktivering så borde det inte gå någon nöd på hunden med en sådan sambo. Även om ts ibland kanske gör det du tar upp i ditt svar och inte far direkt hem efter jobb. Jag har inte koll på vad det är för typ av hund, men även en aktiv hund borde klara sig med det upplägget.
Svar på tråden Sambon orkar inte gå promenader med hunden