• Tecum

VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning) NY

Fridiii skrev 2017-08-08 18:51:19 följande:
    Nuvarande länk är uppdaterad med korrekta svarsalternativ. Tråkigt att du tror att jag inte är seriös i min undersökning. Jag kan inte annat säga än att jag är seriös, men jag anser att jag inte vill uppge information här om vem jag är då jag inte vill bli kontaktad av okända människor. 

Jag tackar för er konstruktiva kritik och önskar att fler vill delta i undersökningen. 
    Jag har full förståelse för att du inte vill lägga ut personuppgifter, det finns många mysko personer här. Bra att du tog till dig av råd och ändrade enkäten, nu är den ok! Som någon skrev, tolka resultatet som ett pilottest och lägg ut den igen efter en tid.  
  • Tecum
    pyssel skrev 2017-08-08 20:37:49 följande:
    Det är fortfarande vissa problem med enkäten. Om du har en bakgrund där du definierar begreppen så måste du vid det här laget ha råkat på för vilka handlingar man kan dömas för brottet "våldtäkt". Därför blir din uppdelning fel när du frågar efter "vilken typ av sexuella övergrepp" och sedan radar upp "våldtäkt" och sedan ett antal "tvång..". När det gäller flera av "tvången" blir folk dömda för våldtäkt. Att tvinga någon till oralsex är våldtäkt (men även fler saken beroende på "kränkningens art"; "med samlag jämförbar handling" - uttryck som återfinns i Brottsbalken.) 

Jag tror du har bråttom med uppsatsen och därför blir det en massa slarvande som fel i de juridiska definitionerna, etiken, syftet ...
    Om man vill ha bra och relevanta svar på enkäter ska de vara så enkla som möjligt, annars tröttnar vissa svarare. Du krånglar till det i onödan då alla övergrepp gäller barn och därmed är straffbara. 
Svar på tråden VIKTIGT! Sexuella övergrepp mot barn (enkätundersökning) NY