Inlägg från: Anonym (Ibland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ibland)

Köper ni begagnade märkeskläder till barn?

Köper endel nya kläder på pop för de håller betydligt längre än kläder från kappahl el lindex. Hm vill jag inte handla på av olika skäl.

Och jag tycker att pops overaller är för dyra men så mycket varmare och bättre än tex kaxs så JA jag har köpt några pop vinteroveraller på tradera till toppen pris och i nästan nyskick. Är så väldigt böjd med dem. Trots att de varit beg har jag kunnat ha den till alla 3 barnen. Köper inte kläder pga ett visst märke utan pga kvalitet och även miljötänkande.

• Anonym (Ibland)
    Anonym (begagnad) skrev 2017-08-08 20:52:44 följande:

Ja, ytterplagg som overaller fattar jag att man köper begagnad men undrade mest om innekläderna. Såg nämligen på Tradera och även på Loppissidor på Facebook att folk betalar 200-300 för en sparkdräkt och undrade varför man betalar så mycket pengar för ett begagnat plagg när man kan köpa ett nytt mycket billigare. Vad spelar märket för roll på en sparkdräkt eller en tröja på en bebis?

Sant! Nä till bebisar förstår jag inte heller. Men vissa jagar märken. Har dock börjar köpa pops tights/leggings till dottern då de är de enda som håller och dessutom går att reglera i midjan.
  • Anonym (Ibland)
    MrsMia skrev 2017-08-10 00:07:16 följande:

Håller inte alls med dig, Lindex har ofta mycket bra kvalitet på sina barnkläder och kappahls kaxs är precis lika bra och slitstarka som Polarn o pyrets kläder/ytterplagg.

Du får ha dina åsikter men tyvärr har dragkedjor krånglat på oss kläder då vi köpt dem. Nu pratade jag om vinteroveraller och våra barn har varit klart varmast i pops.
Svar på tråden Köper ni begagnade märkeskläder till barn?