• Anonym (Kommunikationsproblem)

Pratade med dagis och sen orosanmälan

Min sambo sen några år tillbaka och även pappa till de 2 minsta är det största problemet i familjen. Jag är inte oskyldig på något sätt men jag har lessnat på situationen.

Min sambo har dels problem med alkoholen men även psykiska problem och ser inte att han gör fel på många områden. Dels så slår han barnen och sen skyller han på mig. Alltid missnöjd. Kan inte prata utan möter med tjurig tystnad. Och skulle han prata så är det enbart anklagelser om mig mm.

Har nu iaf pratat med personalen eftersom saker skenat iväg med våldsamma händelser. De beslutade om orosanmälan till socialen. Han behöver definitivt hjälp och även vi. Om det ens kommer fortsätta vara vi.

Vad kan jag/vi förvänta oss av anmälan? Vilken hjälp finns?

Kommer svara på frågor så gott jag kan och när jag har tid

• Svar på tråden Pratade med dagis och sen orosanmälan
  • Kjell2

Framkommer det att din sambo har slagit barnen lär det bli en polisutredning om barnmisshandel.

Soc lär också bli inblandad för utredning och stöd.

Kjell2 skrev 2017-08-09 15:13:29 följande:

Framkommer det att din sambo har slagit barnen lär det bli en polisutredning om barnmisshandel.

Soc lär också bli inblandad för utredning och stöd.

Vem kommer kontakta polisen isf?

Jo att socialen blir inblandade är ju inte konstigt eftersom de fått en orosanmälan från dagis.
  • Gulsoffa

Du avslutar din hemska ts med en smiley?

Han slår barnen och du stannar och har inte själv anmält honom till polisen? Jösses... vakna!

• Kjell2
    Anonym (Kommunikationsproblem) skrev 2017-08-09 15:15:14 följande:
    Vem kommer kontakta polisen isf?

Jo att socialen blir inblandade är ju inte konstigt eftersom de fått en orosanmälan från dagis.
    Soc eller dagispersonalen. Förhoppnignsvis du.

Gulsoffa skrev 2017-08-09 15:17:39 följande:

Du avslutar din hemska ts med en smiley?

Han slår barnen och du stannar och har inte själv anmält honom till polisen? Jösses... vakna!

Hemska ts?

Ja han slår eller snarare har slått barnen. Efter en händelse nyligen så kommer han inte våga röra dom igen.
  • Anonym (Herregud)

Kommunikationsproblem är nog de minsta problem ni har.

Hoppas barnen får komma till normala föräldrar. Stackars barn

• Anonym (ace)

Du väljer alltså att bo med en man som misshandlar minst två barn i dagisåldern? Din bästa lösning på att dina egna barn blir misshandlade är att prata med dagis? Din bästa lösning är alltså inte att skydda dina egna barn från en hotfull och våldsam situation, utan att invänta en utredning.

• Gulsoffa
    Anonym (Kommunikationsproblem) skrev 2017-08-09 15:20:57 följande:

Hemska ts?

Ja han slår eller snarare har slått barnen. Efter en händelse nyligen så kommer han inte våga röra dom igen.

Ja, det är en hemsk ts. Stackars ungar.

Iom att jag bett dagis om hjälp bl a så är de mycket medvetna om hemsituationen och barnen är skyddade från hans handlanden nu. Socialen är även kontaktade. Han däremot vet inte detta och kommer inte få veta förrens möte. För att SKYDDA barnen. Men även mig.

Jag vill gärna veta vad soc kan erbjuda för hjälp. Vill de att vi ska lämna så kommer jag göra det men vill faktiskt vara lite mentalt redo samt kunna förbereda äldre barn med och få med saker som är viktiga för BARNEN!

Svar på tråden Pratade med dagis och sen orosanmälan