• Anonym (Humiliated)

Känner mig helt värdelös efter sambon föreslog öppet förhållande

Hej

Min sambo sedan 5 år sedan tog i helgen upp att hon vill ha ett öppet förhållande.. Jag är verklgen ingen som vill ha en sådan relation vilket jag berättade och efter ett långt samtal där jag ville veta hur hon tänkte och vad det var som gjorde att hon ville vara med andra utöver mig? Såklart så ville hon inte berätta direkt men efter ett tag så fick jag ut henne att det var en del pga storleken på min mandom. Jag är inte så värst utrustad och det är något som jag mått oerhört dåligt över vid tidigare tillfällen, hade tom självmordstankar ett tag men dessa tankar försvann när jag träffade min sambo, jag kände att jag träffade kvinnan i mitt liv och att jag faktiskt räckte till - vilket hon själv påpekade ofta. Men nu.. ja vad ska man säga, jag har fått en stor klump i magen, samms klump som jag hade under dessa år där jag mådde som sämst. Fan fan fan!! Känner mig så patetisk, fruktansvärt omanlig och förnedrad.. Öppet förhållande finns inte på världskartan för min del, är verkligen inte den sortens person och samtidigt så skulle det kännas sä fruktansvärt förnedrande att veta sambon blir tillfredsställd av ngn annan än mig själv. Tårarna är verkligen inte långt borta när jag skriver detta och jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till!! Livet suger verkligen ibland.

• Svar på tråden Känner mig helt värdelös efter sambon föreslog öppet förhållande
  • Varmahänder

Jag lever ihop med en aldeles fantastisk kvinna. Smal, snygg och tajt. Verkligen en sån jag skulle spana in på stan. Det hindrat inte att jag vill ligga med många andra ändå. Lasagne är det godaste jag vet men hur kul är de att bara äta lasagne varje dag. Omväxling förnöjer och det är inget att grina över.

• Varmahänder
    Anonym (Humiliated) skrev 2017-08-11 07:33:27 följande:

Det är klart att jag förstår att hon heller inte mår bra utav det här, men samtidigt så förstår jag inte varför hon från första början inleder en relation med mig som har en mindre mandom när hon förmodligen redan visste att hon gillade större? För jag är ju verkligen inte den första hon är med om man säger så.. Allt tidigare snack om att större bara gör ont och skaver till det här. Ah jag förstår bara inte.

Gud vilken bra lösning hon har, det tycker du va? Du som kvinna förstår nog inte hur förnedrande det är att höra av ens sambo att ens kuk är för liten och därför vill hon ligga med andra? Att behöva jobba på min självbild för att kvinnan jag älskar över allt annat ska få ligga med välutrustade män låter som en fantastisk idé. Även fast jag skulle kunna dö för henne så är det här på en helt annan nivå.

Uppskattar ditt svar men blev mest bara upprörd, vilket du säkert listat ut vid det här laget.

Förmodligen inledde hon ett förhållande med dig för att hon tycker du är helt fantastiskt. Gå inte på myten om livslång monogami. Nästan inga passar in i det. De flesta separerar efter 5-10 år eller bli swingers, otrogna eller har öppna förhållanden. Det är normalt. Var glad att hon vill var me dig trott din lilla kuk. Det betyder ju att det finns kärlek.
  • Canadasvensk
    Anonym (Tror) skrev 2017-08-11 08:05:13 följande:

Jag tror Eller nästan säker på att hon träffat något hon är attraherad av..då istället för att vara otrogen så föreslår hon öppet förhållande så att hon kan få ha sex med honom utan skuldkänslor plus ha kvar dig som en trygghet då hon vet hur mycket du älskar henne.

De va nog nära att hon berättade att hon träffat någon men lättare att skylla ifrån sig på den andra så man flyttar fokus till dig och till något som är väldigt känsligt och kränkande. Tycker inte hon är snäll alls. Skulle min sambo någonsin göra detta emot mig skulle han helt ärligt vara ute från huset efter 1 timma. Och då ska han va glad att han har en fungerande kuk efter de.

Tror du slog huvudet på spiken där...
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Tror) skrev 2017-08-11 08:05:13 följande:

Jag tror Eller nästan säker på att hon träffat något hon är attraherad av..då istället för att vara otrogen så föreslår hon öppet förhållande så att hon kan få ha sex med honom utan skuldkänslor plus ha kvar dig som en trygghet då hon vet hur mycket du älskar henne.

De va nog nära att hon berättade att hon träffat någon men lättare att skylla ifrån sig på den andra så man flyttar fokus till dig och till något som är väldigt känsligt och kränkande. Tycker inte hon är snäll alls. Skulle min sambo någonsin göra detta emot mig skulle han helt ärligt vara ute från huset efter 1 timma. Och då ska han va glad att han har en fungerande kuk efter de.

Låter faktiskt rätt troligt.
  • Anonym (R_E_T)

Råkar ha mycket erfarenhet av detta fast från andra hållet, från älskarens. Hon är förmodligen ihop med dig för att hon älskar dig och tycker du är en bra människa.

Men, ur en sexuell aspekt vill hon ha mer. Har träffat många par där mannen i stället för att gräva ner sig i bitterhet vänt situationen och i stället bejakat sin kvinnas sexualitet. Till bådas stora nöje vill jag påstå.

Oavsett vad många säger så är i alla fall min erfarenhet att väldigt många kvinnor tänder väldigt hårt på att rent sexuellt få känna sig "tagna" och att i det sammanhanget så betyder kukstorlek mycket såväl visuellt som fysiskt. Låter du henne uppleva det och ser till att du också är en del av det kommer det stärka er vill jag påstå. 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (R_E_T) skrev 2017-08-11 22:32:11 följande:

Råkar ha mycket erfarenhet av detta fast från andra hållet, från älskarens. Hon är förmodligen ihop med dig för att hon älskar dig och tycker du är en bra människa.

Men, ur en sexuell aspekt vill hon ha mer. Har träffat många par där mannen i stället för att gräva ner sig i bitterhet vänt situationen och i stället bejakat sin kvinnas sexualitet. Till bådas stora nöje vill jag påstå.

Oavsett vad många säger så är i alla fall min erfarenhet att väldigt många kvinnor tänder väldigt hårt på att rent sexuellt få känna sig "tagna" och att i det sammanhanget så betyder kukstorlek mycket såväl visuellt som fysiskt. Låter du henne uppleva det och ser till att du också är en del av det kommer det stärka er vill jag påstå. 

Finns som sagt alltid en lösnig på problemet om man bara är öppen nog att diskutera med varandra och är mogna nog att släppa på prestigen. Finns om man har förmågan att skilja på sex och kärlek många både roliga och sexuellt givande varianter att ängna sig åt. Personligen tycker jag att varianter där man bjuder in andra killar eller par är trevligare och mer givande än rent öppna förhållanden där man så att säga knullar runt på egen hand. Har rätt många bekatanta från swingersvärlden där bägge njuter kopiöst av att kvinnar får åka stock medan mannen tittar på eller aktivt deltar i sexlekarna. Det handlar ju bara lite knulla och kuk inte något att göra en allt för stor sak av. TS bör fockusera på det som är bra i förhållandet och bygga vidare från det gör inte gräva ner sig i de detaljer som fungerar mindre bra. Flickvännen skulle självklart inte vara kvar i fem år om hon inte tyckte att relationen med TS är något att bygga på. Försök att se det som posetivt att hon pratar om problemet och vill hitta en lösning i stället för att bara bli bitter och känna sig frustrerad över en detalj i sexlivet hon saknar och som TS inte kan ge henne. Självklart finns alltid den fega och rätt omogna lösningen att lämna och söka efter en ny relation men tro för guds skull inte att det finns problemfria relationer. Det är alltid en fråga om att gemensamt att stötta varandra och att på ett respektfullt sätt hitta lösningar på de problem som dyker upp längs vägen. TS känns för mig bäde rätt omogen och egoistisk i sitt sätt att se på relationer.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Humiliated) skrev 2017-08-11 07:33:27 följande:

Gud vilken bra lösning hon har, det tycker du va? Du som kvinna förstår nog inte hur förnedrande det är att höra av ens sambo att ens kuk är för liten och därför vill hon ligga med andra? Att behöva jobba på min självbild för att kvinnan jag älskar över allt annat ska få ligga med välutrustade män låter som en fantastisk idé. Även fast jag skulle kunna dö för henne så är det här på en helt annan nivå.

Uppskattar ditt svar men blev mest bara upprörd, vilket du säkert listat ut vid det här laget.

Då tycker jag att bollen ligger hos dig att komma med en lösning som kan fungera för er bägge. Att bara trampa vidare och kommer bara att resultera i att ni blir bittra och frustrerade. TS får så att säga släppa sargen och ge sig in i matchen och jobba lite för sin egen och flickvännens lycka.
  • Anonym (ont)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-08-11 06:36:47 följande:

Vet att jag kommer att få många mothugg på detta men förmodligen är det två i som inte mår speciellt bra i TS relation. En viss procent av oss kvinnor tycker helt enkelt om killar med modell större och TS flickvän är kanske en av oss. Förmodligen har hon jobbat med detta problem under alla år och det är förmodligen för att hon har mycket starka känslor för TS som hon fortfarande är kvar hos TS. Vissa saker är som dom är och kan inte påverkas i någon större utsträckning så som sexuella preferenser och storlek på könsorgan utan man måste hitta sätt att leva med dom förutsättningar man har. Personligen tycker jag att TS flickvän har en rätt bra lösning på problemet med att öppna upp för andra personer i sexlivet men det kräver självklart att bägge parter kan skilja på sex och kärlek. Tyvärr finns det en kultur här på FL att det är killar med små apparater man skall tycka synd om och vi kvinnor som tycker om lite större är svin och som hälst skall vara tysta om vad vi känner och njuter av. Har full förståelse för att TS inte mår i detta men det gör förmodligen inte flickvännen heller så det finns som jag ser det bara två sätt att komma vidare anntingen sätter sig TS ner med flickvännen och hittar en lösning på problemet och jobbar med sin självbild eller så får man helt enkelt bryta upp och hitta lyckan var för sig.

Tyvärr kan aldrig tungor, fingrar och dildos ersätta känslan av en grov hård kuk för mig. Personligen skulle jag aldrig inleda en relation med en kille som inte är rejält utrustad men det är som sagt mina preferenser och mitt val.

har du inte problem när du ska ha den i två:an? för det är det huvuproblemet
  • Anonym (Suck)

Så ditt manliga ego är större än kärleken till den du beskriver att du älskar mer än allt.

Tycker det låter som att din sambo försöker ta ansvar för er relation genom att utforska olika alternativ och att hon gör det ärligt med dig. Det är inte särskilt ovanligt att längta efter sexuella relationer med andra, efter några år tillsammans med samma partner. Hon väljer dialog med dig istället för att tex vara otrogen. Du reagerar med att helt gå upp i hur synd det är om dig själv och verkar helt oförmögen att ta in hennes perspektiv alls. Tror inte det är så hjälpsamt för dig.

Låter även som att du har en helt del obearbetade issues gällande din kuk och du kanske skulle vara hjälpt av samtalsterapi för det.

• Anonym (12973)
    Anonym (R_E_T) skrev 2017-08-11 22:32:11 följande:

Håller med!

Hur känner du inför tanken att kolla på? Eller att försöka er på att hitta ett par?

Sånt här är väldigt spännande. Lite svartsjuka gör det också ännu mer spännande. Kan verkligen krydda sexlivet rejält. 

Om ni älskar varandra tillräckligt mycket, så gör ett försök tycker jag. Men frågan är ju också hennes inställning, det känns lite konstigt att ta upp efter 5 år. 

• Anonym (L)

Lämna henne. Ni har inget annat val. Hon är ändå en jävla gris.

• Anonym (Blä)

Uppenbarligen så kan man ha olika synsätt på sex. Enligt vissa är det "bara lite kuk" och enligt andra en intim handling som befäster kärlek och stärker förhållandet. TS måste få ha son egen syn på sex utan fördömanden för inget är mer rätt än det andra. Det är inte "omoget" att vilja ha ett monogamt förhållande. Det är lika naturligt som att vilja ha någon annan typ av förhållande.

Jag undrar hur det går TS?

• Canadasvensk

Älskar hur många är så hyckleriet på denna tråden när det gäller storleken.

Finns en liknande tråd här på FL om en kille som tyckte att hans flickvän hade för små bröst och jävla vad kritik han fick. Han var inte värt mycket vill jag lova. Men så fort en tjej gnäller på killens storlek så jävla vad synd det är om henne... Hahaha

• Cl4udio
    Canadasvensk skrev 2017-08-12 20:17:24 följande:

Älskar hur många är så hyckleriet på denna tråden när det gäller storleken.

Finns en liknande tråd här på FL om en kille som tyckte att hans flickvän hade för små bröst och jävla vad kritik han fick. Han var inte värt mycket vill jag lova. Men så fort en tjej gnäller på killens storlek så jävla vad synd det är om henne... Hahaha

ja, fucking löjligt
  • Anonym (Sjukt elakt)

Det var det elakaste jag hört. Hade jag varit du hade jag hittat på en redig hämnd och dragit all världens väg!

• Anonym (Humiliated)
    Anonym (Blä) skrev 2017-08-12 18:47:55 följande:

Uppenbarligen så kan man ha olika synsätt på sex. Enligt vissa är det "bara lite kuk" och enligt andra en intim handling som befäster kärlek och stärker förhållandet. TS måste få ha son egen syn på sex utan fördömanden för inget är mer rätt än det andra. Det är inte "omoget" att vilja ha ett monogamt förhållande. Det är lika naturligt som att vilja ha någon annan typ av förhållande.

Jag undrar hur det går TS?

En liten update här då.

Vi bestämde oss för att fortsätta en monogam relation men någon månad därefter så visade sig att hon börjat vara otrogen och ja, vi lever inte med varandra helt enkelt. Själv har man åkt in och ut från psyk ett par gånger pga självskadebeteende(mesigt, jag vet.) och ja, livet suger helt enkelt.

• MrMister82

Tyvärr, hon är redan otrogen. Snacket om öppet förhållande är bara du ska finnas kvar och lotsa in henne i nästa hamn. Hålla dig på halster om det inte funkar med den nya.

Många manipuleras att faktiskt underlätta övergången. Bättre att bli arg och dra undan ditt skyddsnät så hon snabbt ser hur ett liv utan dig blir. Vill du ha henne kvar så kräv att hon avslutar det. Hon står säkert och väger, annars hade hon redan dragit. Så böna inte och be, utan var tuff och hård.

• MrMister82

Sorry, missa det var en gammal tråd och TS update. Trist och jag beklagar att de värsta farhågorna besannades.

Svar på tråden Känner mig helt värdelös efter sambon föreslog öppet förhållande