Hur hanterar man en tandköttsinflammation?
Om det inte vänder och blir värre så är det akuten som gäller.
Annars fortsätt som förut.
Vet två som åkt in för detta och genast fått antibiotika intravenöst.
Om det inte vänder och blir värre så är det akuten som gäller.
Annars fortsätt som förut.
Vet två som åkt in för detta och genast fått antibiotika intravenöst.
Nu har jag ont nedanför örat på kinden, typ där "gångjärnen" till käken sitter. Det knäppte i örat när jag pratade tidigare men det försvann efter 10 minuter. Sedan denna smärta. Känns lite som jag gapat länge och är slut i käken.
Vad kan detta vara?
Kan de se det?
Behandlar de sånt?
Ringa dem gör jag definitivt, om jag inte blir mirakulöst frisk innan.
Men gud skämtar du? Tanden ser ju helt rutten ut... och tandköttet svullet + en blånad.
Du måste ta dig till en tandläkare!
Vad säger slemhinnan dig?
Förstår det. Kontaktade läkare på nätet. Fick svaret att jag ska uppsöka tandläkaren imorgon för det kan vara muncancer eller förstadie till cancer (erytroplakier).
Hur fan kan de skriva så!??
Är livrädd nu
Det var Min Doktor.
Jag har mailat tandläkaren redan då jag inte kan ringa imorgon. Men kommer ringa efter arbetsdagens slut om de inte svarat.
Har tyvärr haft symtom i ca ett år i munnen men då av annan karaktär.
Diffusa smärtor på vänstra sidan av munnen. Samt känsla av att svullna upp kring tungroten. Men ingen svullnad syns.
Läkare kan ytterst lite om munnen. Min make är läkare och jag är tandläkare. De får lära sig vad tänderna heter och enstaka slemhinneförändringar, that's it.
Som carabellis skriver så är det troligtvis pericorinit. Käkledsbesvären kan vara överbelastning pga att du pressar när du har ont.
Men som sagt är det omöjligt att bedömna såhär, lycka till hos tandläkaren i morgon!