• Anonym (Hjälp­!!)
    Äldre 12 Aug 19:19
    4398 visningar
    0 svar
    0
    4398

    Varför har jag ont?

    Hej!

    Jag är en rätt ung tjej som har ett problem.

    I en längre tid har jag haft ont i början av handen, alltså mellan handleden och handen. Jag har inte ont hela tiden, det kan komms några gånger i veckan och jag kan även få det på båda händerna, ibland bara en eller inga alls. Just nu när jag skriver detta har jag ont i den vänstra, och det känns som att handen sover ungefär och det är svårt att dra ut fingrarna, det går ju men man får liksom anstränga sig lite. Jag är stel i den och det typ dunkar. Det kan komma precis när som helst. Det kan komma när jag sitter och äter eller något sånt. Sitter jag bara still så känner jag inte när smärtan kommer, det är mer när jag börjar använda handen. Det är inte så att jag skriker av smärta, men ialalfall såpass att jag känner att jag har ont och att någonting är fel. Jag tror knappast att det är för att det är överansträngning, för jag bär nästan aldrig något speciellt tungt eller så. Och detta kan komma exakt när som helst. Det sticker även i handen ibland, den gör det just nu. Vad är detta för något? Det varierar hur ont jag får, ibland har jag jätte ont och ibland sådär.

    Har läst om både ledgångsreumatism och karpaltunnelsyndrom.

Svar på tråden Varför har jag ont?