• Cykeltjejen

    Fosterrörelser med moderkakan i framvalv

    Hej!

    Jag är nyfiken på hur mycket fosterrörelser ni som har moderkakan fram känner? Jag är i v24 (23+3) och har väll ganska precis börjat känna rörelser men inte några riktiga sparkar ännu vad jag vet. Svårt att veta hur det skall kännas!

  • Svar på tråden Fosterrörelser med moderkakan i framvalv
  • As86

    Hej. Har moderkakan fram och är i v 25+3. Känner rörelser och sparkar hela dagen och överallt. Har varit så sen ca v. 21+. Jag kan inte säga att de blivit starkare fram till nu. Fortfarande buffande men kanske att de börjar synas lite. Hade moderkakan fram förra graviditeten också och kan inte säga att jag någon gång vad jag mins fick onda sparkar. Om det berodde på moderkakan eller gott om utrymme i magen vet jag inte. Men kände hela tiden. Känner du något som liknar buffar så är det sparkar medan svepande rörelser är just rörelser. :) jag kände de första sparkarna långt ner och på sidorna av magen.

  • Jag är bara jag

    Visserligen fått barn nyligen, men svarar ändå. Började känna lite v.17. V.22 var sparkarna så pass kraftiga att de gjorde riktigt ont och jag flög rakt upp om jag satt ner. Gjorde svinont resten av graviditeten...

Svar på tråden Fosterrörelser med moderkakan i framvalv