• Anonym (Grr)

Alla kassa facebookstatusar

Blir så trött..,,gång på skriver folk:

"På sjukhuset med lille Albin"

"Sjukt jobbigt att se sitt barn må dåligt"

Osv osv...,folk skriver såklart, åh, vad har hänt? Har han gjort illa sig? Hur är det?

Massor av såna kommentarer, men den som skrev statusen uppdaterar inte. Varför slängs ur sig nåt sånt överhuvudtaget? Måste folk till och med gotta sig i sina barns olyckor, göra detta till nåt spännande som omgivningen blir nyfikna över. Skriv vad som hänt eller låt bli!!!!

Samma alls som skriver startade som: Ledsen....

Bild på ett brustet hjärta..,,

Vilken skitdag.,,,

Och sen såklart i get mer fastän 40 personer skrivit frågandes i kommentarsfältet.

Fler som stör sig?

• Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar
  • Bajsbengan

Permanent block på sånt. Tyvärr leder det till att minst halva vänskaran blir blockad.

Eller lägg ner Facebook. Det verkar vara besvärligt för dig om du har vänner som är idioter.

• Anonym (H)
    Bajsbengan skrev 2017-08-14 10:46:27 följande:
    Permanent block på sånt. Tyvärr leder det till att minst halva vänskaran blir blockad.

Eller lägg ner Facebook. Det verkar vara besvärligt för dig om du har vänner som är idioter.
    Ja, blockera
  • Anonym (esk)

Enormt med trams där. de kan väl åtminstone låta bli att dra in barnen. men inte då

• sextiotalist

Det håller jag med om, tack och lov så har det minskat i antal. Men jag brukar inte ens kommentera detta (och tydligen var jag inte ensam, för de som skrev det fick inte mycket gehör).
    När det gäller sjukhusbesök, så brukar jag, om jag vill veta, skriva ett mess vid sidan av, om de behöver "prata av sig" och inte vill lämna ut detta på facebook.

Numera är det inte så mycket barn, utan det är mest föräldrar till oss som åker in och ut på sjukhus.

• nymedlem

Är även rejält less på "mat" och en bild på random maträtt. Inte typ hummer eller oxfilé på lyxig krog utan vanliga matlådan på lunchen.
    Varför?

• Sisterofthesun

Lika illa är det när folk skriver en kryptisk snyftstatus och folk frågar vad som hänt och personen svarar "skriver i chatten" eller ännu värre "vill inte prata om det, det är privat" haha! Blir så provocerad!

Stör mig också enormt när folk checkar in på akutmottagningen och folk blir jätteoroliga och frågar vad som händer. Jag antar att det inte är något jätteallvarligt om man är kapabel att gå in på Facebook för att "checka in"

Så sjukt tramsigt!!!

• sextiotalist
    Sisterofthesun skrev 2017-08-14 10:54:36 följande:

Lika illa är det när folk skriver en kryptisk snyftstatus och folk frågar vad som hänt och personen svarar "skriver i chatten" eller ännu värre "vill inte prata om det, det är privat" haha! Blir så provocerad!

Stör mig också enormt när folk checkar in på akutmottagningen och folk blir jätteoroliga och frågar vad som händer. Jag antar att det inte är något jätteallvarligt om man är kapabel att gå in på Facebook för att "checka in"

Så sjukt tramsigt!!!

Jag roade mig med, när jag var på akuten, att lägga ut bild på den skadade kroppsdelen (fick diagnos av vänner innan läkare ;) ).
    Jo det är nog rätt, man lägger inte ut något på facebook under rådande hjärtinfarkt, när jag hade mitt gallstensanfall (som diagnostiserades som magkatarr Demon) så kunde jag, efter mycket möda, få ihop ett sms till sambon, att skriva på facebook gick inte under de värsta smärtanfallen.
  • Sisterofthesun
    sextiotalist skrev 2017-08-14 10:59:51 följande:

Jag roade mig med, när jag var på akuten, att lägga ut bild på den skadade kroppsdelen (fick diagnos av vänner innan läkare ;) ).

Jo det är nog rätt, man lägger inte ut något på facebook under rådande hjärtinfarkt, när jag hade mitt gallstensanfall (som diagnostiserades som magkatarr ) så kunde jag, efter mycket möda, få ihop ett sms till sambon, att skriva på facebook gick inte under de värsta smärtanfallen.

Haha! Ja, egentligen förstår jag inte ens varför man åker till akuten när man är sjuk, 90% av ens vänner på fb är ju läkare eller sjuksköterskor ändå som vet allt ;)

Har också varit på akuten för gallan som också blev diagnostiserat (av kvinnan på 112) som magkatarr, skrek som en stucken gris i telefonen och kunde knappt andas och än mindre prata med henne. Får till svar "har du testat att dricka lite mjölk? Det kan ju vara magkatarr"

Haha! :)
  • Anonym (D)

Senast idag såg jag en status där någons barn tydligen var på sjukhus och mamman bad om att folk skulle swischa pengar.

Men det stod inte ett ord om vad som hänt barnet, fast många frågade.

Detta var ingen jag känner, utan statusen dök upp för att en av mina vänner hade kommenterat den.

• sextiotalist
    Sisterofthesun skrev 2017-08-14 11:04:12 följande:
    Haha! Ja, egentligen förstår jag inte ens varför man åker till akuten när man är sjuk, 90% av ens vänner på fb är ju läkare eller sjuksköterskor ändå som vet allt ;)

Har också varit på akuten för gallan som också blev diagnostiserat (av kvinnan på 112) som magkatarr, skrek som en stucken gris i telefonen och kunde knappt andas och än mindre prata med henne. Får till svar "har du testat att dricka lite mjölk? Det kan ju vara magkatarr"

Haha! :)
    Fast det är lite svårt att reponera en handledsfraktur över facebook och även lägga gips ;).

Jag fattar inte varför man tror att alla har magkatarr så fort man har ont i magen. Gallsten är ju så typiskt att smärtan är igång i några timmar för att sedan avta. Bara det att smärtanfallet hade gått över när jag fick träffa en läkare borde signalera gallsten. En väninna fick diagnosen magkatarr när det var tarmvred.
    Lite OT, det var en sköterska som propsade på att jag skulle nog även få ett UL, när jag sedan var hos läkaren, för att utesluta gallsten. Jäklar vad stenar jag hade
Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar