• Anonym (Grr)

Alla kassa facebookstatusar

Blir så trött..,,gång på skriver folk:

"På sjukhuset med lille Albin"

"Sjukt jobbigt att se sitt barn må dåligt"

Osv osv...,folk skriver såklart, åh, vad har hänt? Har han gjort illa sig? Hur är det?

Massor av såna kommentarer, men den som skrev statusen uppdaterar inte. Varför slängs ur sig nåt sånt överhuvudtaget? Måste folk till och med gotta sig i sina barns olyckor, göra detta till nåt spännande som omgivningen blir nyfikna över. Skriv vad som hänt eller låt bli!!!!

Samma alls som skriver startade som: Ledsen....

Bild på ett brustet hjärta..,,

Vilken skitdag.,,,

Och sen såklart i get mer fastän 40 personer skrivit frågandes i kommentarsfältet.

Fler som stör sig?

• Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar
  • Sisterofthesun
    sextiotalist skrev 2017-08-14 11:11:31 följande:

Fast det är lite svårt att reponera en handledsfraktur över facebook och även lägga gips ;).

Jag fattar inte varför man tror att alla har magkatarr så fort man har ont i magen. Gallsten är ju så typiskt att smärtan är igång i några timmar för att sedan avta. Bara det att smärtanfallet hade gått över när jag fick träffa en läkare borde signalera gallsten. En väninna fick diagnosen magkatarr när det var tarmvred.

Lite OT, det var en sköterska som propsade på att jag skulle nog även få ett UL, när jag sedan var hos läkaren, för att utesluta gallsten. Jäklar vad stenar jag hade

Haha! Det har du iofs rätt i ;) men gissningar går det varmt av på min fb om diverse åkommor ;) å andra sidan kan man ju bota cancer via gilla-markeringar enligt vissa, haha.

Galet dåligt av sjukvården! Min sambo är sjuksköterska och jobbar på akutmottagningen och han va före läkaren med att veta vad som pågick :) sköterskor är bra!
  • Glinda från Oz

Jag har bara varit med om det med en person och tredje gången hon gjorde så plockade jag bort henne som vän, jag förstår inte varför man ska blockera är ni inte vänner får man ändå inte upp personens inlägg på sin feed. De gör så för att de vill ha uppmärksamhet, de lever så trista liv att de tar varje chans de får att spela drama queen.

Däremot har jag sett fler och fler tigga pengar till sig själva på Facebook, det handlar ofta om människor med ordnade liv och bostadsrätter/villa/radhus, det tycker jag är extremt fult.

• Anonym (Grr)
    Glinda från Oz skrev 2017-08-14 12:03:50 följande:

Jag har bara varit med om det med en person och tredje gången hon gjorde så plockade jag bort henne som vän, jag förstår inte varför man ska blockera är ni inte vänner får man ändå inte upp personens inlägg på sin feed. De gör så för att de vill ha uppmärksamhet, de lever så trista liv att de tar varje chans de får att spela drama queen.

Däremot har jag sett fler och fler tigga pengar till sig själva på Facebook, det handlar ofta om människor med ordnade liv och bostadsrätter/villa/radhus, det tycker jag är extremt fult.

Har också sett hur folk tigger pengar...märkligt att man ens vill blogga sig själv så pass om det nu skulle vara så att man verkligen behöver pengar.
  • Irri4444

Har också varit med om detta fenomen där personen skrivit något i statusen och när denne sedan får följdfrågor så svarar personen inte mer... wtf! Vem tror personen den är? En superstar hollywoodkändis eller?

• Aniiee

Tror jag ska börja skriva sånna statusar bara för att provocera folk som stör sig.....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Irri4444
    Aniiee skrev 2017-08-14 22:25:46 följande:

Tror jag ska börja skriva sånna statusar bara för att provocera folk som stör sig.....

Haha! Men frågan är dock hur sådana bör hanteras?
  • Söder73

Jag retar mig på folk som checkar in på gym hela tiden!
    Samt de som skriver " Fikar med bästaste"
    GAAAAH!!!

• Anonym (Håller med)

Så irriterande!!

• Anonym (Suck alltså)

Förr så ringde man någon ang sjukhusbesök och sen spred sig ryktet den vägen. Sen kunde man skicka sms. Nu kan man skriva om det på facebook och då är det genast för jävligt.

Och har man inte lite för mycket fritid om man kan lägga så mycket energi på vad andra gör eller inte gör? Tydligen är såna inlägg intressanta nog att kolla svaren i från inläggsskrivaren och dennes vänner....

• Anonym (Kvinna37)

Omg och de där idiooootiska "dela detta om du tycker att...", "nästan ingen kommer att läsa detta" (kan du ge dig f*n på att ingen kommer att göra din loser) och alla kedjebrevsliknande statusar som folk bara rapar vidare, nu senast om mobbning. JA det är ett viktigt ämne, NEJ inte en enda unge kommer att låta bli att mobba för den sakens skull! Gaaaaah!

Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar