Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Alla kassa facebookstatusar

Lika illa är det när folk skriver en kryptisk snyftstatus och folk frågar vad som hänt och personen svarar "skriver i chatten" eller ännu värre "vill inte prata om det, det är privat" haha! Blir så provocerad!

Stör mig också enormt när folk checkar in på akutmottagningen och folk blir jätteoroliga och frågar vad som händer. Jag antar att det inte är något jätteallvarligt om man är kapabel att gå in på Facebook för att "checka in"

Så sjukt tramsigt!!!

• Sisterofthesun
    sextiotalist skrev 2017-08-14 10:59:51 följande:

Jag roade mig med, när jag var på akuten, att lägga ut bild på den skadade kroppsdelen (fick diagnos av vänner innan läkare ;) ).

Jo det är nog rätt, man lägger inte ut något på facebook under rådande hjärtinfarkt, när jag hade mitt gallstensanfall (som diagnostiserades som magkatarr ) så kunde jag, efter mycket möda, få ihop ett sms till sambon, att skriva på facebook gick inte under de värsta smärtanfallen.

Haha! Ja, egentligen förstår jag inte ens varför man åker till akuten när man är sjuk, 90% av ens vänner på fb är ju läkare eller sjuksköterskor ändå som vet allt ;)

Har också varit på akuten för gallan som också blev diagnostiserat (av kvinnan på 112) som magkatarr, skrek som en stucken gris i telefonen och kunde knappt andas och än mindre prata med henne. Får till svar "har du testat att dricka lite mjölk? Det kan ju vara magkatarr"

Haha! :)
  • Sisterofthesun
    sextiotalist skrev 2017-08-14 11:11:31 följande:

Fast det är lite svårt att reponera en handledsfraktur över facebook och även lägga gips ;).

Jag fattar inte varför man tror att alla har magkatarr så fort man har ont i magen. Gallsten är ju så typiskt att smärtan är igång i några timmar för att sedan avta. Bara det att smärtanfallet hade gått över när jag fick träffa en läkare borde signalera gallsten. En väninna fick diagnosen magkatarr när det var tarmvred.

Lite OT, det var en sköterska som propsade på att jag skulle nog även få ett UL, när jag sedan var hos läkaren, för att utesluta gallsten. Jäklar vad stenar jag hade

Haha! Det har du iofs rätt i ;) men gissningar går det varmt av på min fb om diverse åkommor ;) å andra sidan kan man ju bota cancer via gilla-markeringar enligt vissa, haha.

Galet dåligt av sjukvården! Min sambo är sjuksköterska och jobbar på akutmottagningen och han va före läkaren med att veta vad som pågick :) sköterskor är bra!
  • Sisterofthesun
    Anonym (Suck alltså) skrev 2017-08-14 23:00:30 följande:

Förr så ringde man någon ang sjukhusbesök och sen spred sig ryktet den vägen. Sen kunde man skicka sms. Nu kan man skriva om det på facebook och då är det genast för jävligt.

Och har man inte lite för mycket fritid om man kan lägga så mycket energi på vad andra gör eller inte gör? Tydligen är såna inlägg intressanta nog att kolla svaren i från inläggsskrivaren och dennes vänner....

Ja, man ringde de närmsta så som familj. Jag tror nog hellre att familjemedlemmar vill ha ett telefonsamtal än ett inlägg på Facebook om deras pappa tex ligger på akuten efter en hjärtinfarkt.
  • Sisterofthesun

Det handlar helt klart om uppmärksamhet från dessa personer. Förstår dock inte vad det är att "skryta" om? Pinsamt!

Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar