• Anonym (D)

Alla kassa facebookstatusar

Senast idag såg jag en status där någons barn tydligen var på sjukhus och mamman bad om att folk skulle swischa pengar.

Men det stod inte ett ord om vad som hänt barnet, fast många frågade.

Detta var ingen jag känner, utan statusen dök upp för att en av mina vänner hade kommenterat den.

• Anonym (D)
    Anonym (Suck alltså) skrev 2017-08-14 23:00:30 följande:

Förr så ringde man någon ang sjukhusbesök och sen spred sig ryktet den vägen. Sen kunde man skicka sms. Nu kan man skriva om det på facebook och då är det genast för jävligt.

Och har man inte lite för mycket fritid om man kan lägga så mycket energi på vad andra gör eller inte gör? Tydligen är såna inlägg intressanta nog att kolla svaren i från inläggsskrivaren och dennes vänner....

Man ringde eller smsade de närmaste ja. Och man talade väl om varför man var på sjukhus.
  • Anonym (D)
    Anonym (Suck alltså) skrev 2017-08-16 12:21:33 följande:

Fast nu har de flesta sin familj släkt och vänner på Facebook och enklast att bara skriva ett meddelande för att informera istället för att sitta och ringa runt vilket oftast innebär massa frågor man inte ha svar på och som tar tid.

Fast fortfarande så gäller det ju att man skriver A men inte B... Man ger halv information och när folk såklart frågar vad som hänt så vägrar man svara.

Som exemplen i TS.
  • Anonym (D)
    Anonym (Suck alltså) skrev 2017-08-16 20:10:44 följande:

Om jag väljer att t ex lägga ut att min son Arne är på akuten är det först och främst för att familjen och släkten ska få veta. Varför finns ingen som helst anledning att upplysa om. Resten är mest nyfikna snokar som oftast inte bryr sig om vad man för övrigt skriver.

Varför ens lägga ut det för allmän beskådan då?

Det är ju det som är sjukt.

Om din lilla Arne är på akuten och du nu absolut vill att släkt och familj ska få veta det, hur jobbigt är det att skriva ETT sms och skicka till närmast berörda? För du vet väl att att det räcker med att skriva ETT sms och skicka till flera, va?

Varför skriva ut det till alla på fb, när det ändå (enligt dina egna ord) inte finns någon som helst anledning att berätta varför?
Svar på tråden Alla kassa facebookstatusar