• godisslukaren20

bra kryddmix till cevapici

Hej det är så att santa maria kryddmixen jag brukar köpa på ica maxi har slutat säljas och jag letar en annan kryddmix så jag undrar om ni vet någon som är bra och smakar som riktig cevapcici som man kan hitta någonstans i malmö?.

Andleddningen till varför jag ej gör egna är för att jag kommer mycket sent hem efter jobbet och att det tar för långt tid att marinera köttet med kryddorna då det brukar ta timmar.

• Svar på tråden bra kryddmix till cevapici
  • klyban
    godisslukaren20 skrev 2017-08-14 20:01:16 följande:
    Hej det är så att santa maria kryddmixen jag brukar köpa på ica maxi har slutat säljas och jag letar en annan kryddmix så jag undrar om ni vet någon som är bra och smakar som riktig cevapcici som man kan hitta någonstans i malmö?.

Andleddningen till varför jag ej gör egna är för att jag kommer mycket sent hem efter jobbet och att det tar för långt tid att marinera köttet med kryddorna då det brukar ta timmar.

Blanda ihop det på kvällen/morgonen då, så är det klart tills du kommer hem.
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din krydda, invandraraffärer har en massa skoj, så kanske där.

hur många meter var det?
  • godisslukaren20
    klyban skrev 2017-08-14 21:43:28 följande:

Blanda ihop det på kvällen/morgonen då, så är det klart tills du kommer hem.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din krydda, invandraraffärer har en massa skoj, så kanske där.

Kan du någon bra recept? De flesta recept jag sett känns inte riktigt nära på att vara riktig kroatisk cevapcici
  • klyban
    godisslukaren20 skrev 2017-08-19 12:11:10 följande:
    Kan du någon bra recept? De flesta recept jag sett känns inte riktigt nära på att vara riktig kroatisk cevapcici

Jag brukar söka mat på det egna språket, eller om det finns sidor som enbart tar upp ett kök.
    Såna här saker så funkar det inte så bra och söka på Svenska, då vi har en jävla förmåga och svenska till recept.
    Men visst finns säkert ett par recept som är autentiska.
    Såg det finns en rätt omfattande tråd på flashback om Çevapçiçi, kanske svaret finns i den.

hur många meter var det?
Svar på tråden bra kryddmix till cevapici