• Badboll

Färsk blod efter toabesök. Missfall?!

Jag var väldigt hård i magen igår och hade ont. Efter att jag vart på toa och det släppt började jag blöda. Från slidan.

Nu på morgonen blöder jag fortfarande. Det är inte mycket. Bara när jag torkar mig, men jag är så extremt orolig.

Någon som vart med om liknande? Lyckligt slut?

• Svar på tråden Färsk blod efter toabesök. Missfall?!
  • Jsv17

Hur långt gången är du? Jag blödde lite i början av graviditeten och en hel del mellan v.12 och 15 utan att det var ngn fara, har nu en pigg sparkande liten pojke i magen (v.24) Så kört behöver det inte vara.

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • AK78

Jag har blött i omgångar och varit övertygad om att det är kört. Men är nu i vecka 23 och allt verkar bra! Har haft ljusröda flytningar för bara några dagar sedan och blir alltid lika orolig.. men försök att ta det lugnt och tänk att allt går bra! Lättare sagt än gjort.. Lycka till!

• EpicNurse

Det är vanligt att det blir så när man är förstoppad. När man tar i lite extra så kan små blodkärl på livmoderhalstappen spricka, och därför kan man börja blöda. Blödningen blir snabbt mindre och övergår i brun flytning.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Badboll

Nu blöder jag fortfarande. Varje morgon sedan i måndags är det blod första gången jag kissar. Sen inget mer på hela dagen.
    Någon teori?

• Jsv17
    Badboll skrev 2017-08-17 06:39:05 följande:

Nu blöder jag fortfarande. Varje morgon sedan i måndags är det blod första gången jag kissar. Sen inget mer på hela dagen.

Någon teori?

Är det rött färskt blod eller brunt?
  • Badboll

I måndags var det rött. Igår och idag är det rostrött/bruntrött.

• Jsv17

Min gissning är att det bara är rester från den gamla blödningen, som förmodligen berodde på spruckna blodkärl, som Epicnurse sa, så jag tror inte tror inte det är ngn fara.

• sigge1235

Går aldrig att veta, jag blödde som en mens då jag skulle ha mens och sen igen litegrand i vecka 7-8 - v. 21 nu med en sparkande liten flicka nu. Två grav. innan blödde jag med och då var det missfall. Tyvärr kan man bara vänta och se - försök gå och få ett VUL?

Svar på tråden Färsk blod efter toabesök. Missfall?!