Inlägg från: Anonym (Mirja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mirja)

Varför

Min sambo har gjort samma sak, och tyvärr gick han längre och var otrogen med två av dem han chattade med. Han är sexmissbrukare.

Han har börjat i terapi pga detta, får se hur framtiden blir.

Vi har två barn, varav ett är nyfött.

Förstår hur du känner!

• Anonym (Mirja)
    Norpans skrev 2017-08-16 19:26:28 följande:

Så du är alltså fortfarande kvar? Är du med på terapin? Hur har ni det hemma?

Ja, jag valde att stanna...

Jag har varit med på ett terapimöte, mest för att få ett hum om vad detta med sexmissbruk handlar om.

Men annars går han själv.

Just nu har vi det bra, men det är för tidigt att säga hur det blir i framtiden.
  • Anonym (Mirja)
    Norpans skrev 2017-08-16 19:55:13 följande:

Går ni inte i Familjerådgivning?

Lever ni på som vanligt? Jag tänker mest då på sex och allt annat. Förlåt alla mina frågor. Jag är desperat och illamående.

Vi går inte i familjerådgivning än, får se om det blir aktuellt senare.

Jag är såklart mer misstänksam än tidigare, och litar tyvärr inte på honom ännu. Det är ju inte så att han blivit förförd på fyllan precis, utan detta har varit mer komplicerat än så. Han har mycket väl vetat vad han gjort...

Han har varit fruktansvärt ångerfull, men ändå gjorde han om det ett drygt år senare. Det var även då all sexchatt och alla "kontakter" uppdagades.

Vi har sex, att det inte är som innan beror mest på att vi har en kolikbebis här hemma. Men jag var snabb med att "ta tillbaka " vårt sex, låter kanske sjukt, men den känslan jag fick...

Du får gärna fråga mer, jag gör mitt bästa för att svara. Skriver med en hand just nu :)
Svar på tråden Varför