• Norpans

Varför

Varför?
    Jag är helt chockerad... Jag har hittat min man med att sexchatta. Vad ska jag göra?

I fredags bröt helvetet ut, jag såg han hade Wordfeud. Jag visste direkt det var något, han såg så skyldig ut. Jag bad att få hans mobil, men han nekade först. Sedan sa jag ge mig din mobil annars drar jag. Jag öppnade Wordfeud och där kom chocken. Såååååå många spel igång och så många chattar om sex, kuk, fitta ja allt det där. Sedan ser jag att å vilken njutning igår...han hade skickat en film när han "kom" till någon på kik. Ja hela kik var fullt. Kanske 50 st chattar igång.

Ja ni kan förstå denna helvetes helg som varit. Jag skakar, darrar och är i chock. Vi gifte oss i April, och även samma dag sexchattade han. Julafton ja jämt, men inte varje dag. Men varann kanske. Han säger 1 år, men jag tror det är mer.

Okej till saken hör att han är extremt ångerfull (det är ju alla med beroende), han säger att han har inser hur sjukt detta har varit. Jag upprepar allt han har skrivit då jag har tagit printscrean på detta. Han mår själv illa och skakar och kan inte förstå hur han kan göra så här mot den han älskar, eller ja mot familjen. Vi har ett barn på 10 år. Han är djupt djupt ångerfull, det ser jag med egna ögon. Han har skam och ser helt ihopsjunken ut, vem hade inte gjort det liksom.

Han är beredd att göra allt, söka sexologhjälp, psykologhjälp och familjerådgivning. Ska jag utsätta mig för detta? Jag har läst om olika historier där man trillar dit igen och där sitter man som en naiv idiot.
    Jag hatar honom, men även älskar honom, han är/var (kan inte svara på det) mitt allt.

Snälla någon hjälp mig att se detta med andra ögon så att jag kan få ett annat perspektiv än mitt egna djupt djupt sårade.

• Svar på tråden Varför
  • Anonym (Mirja)

Min sambo har gjort samma sak, och tyvärr gick han längre och var otrogen med två av dem han chattade med. Han är sexmissbrukare.

Han har börjat i terapi pga detta, får se hur framtiden blir.

Vi har två barn, varav ett är nyfött.

Förstår hur du känner!

• Norpans
    Anonym (Mirja) skrev 2017-08-16 19:23:39 följande:

Min sambo har gjort samma sak, och tyvärr gick han längre och var otrogen med två av dem han chattade med. Han är sexmissbrukare.

Han har börjat i terapi pga detta, får se hur framtiden blir.

Vi har två barn, varav ett är nyfött.

Förstår hur du känner!

Så du är alltså fortfarande kvar? Är du med på terapin? Hur har ni det hemma?
  • Anonym (Mirja)
    Norpans skrev 2017-08-16 19:26:28 följande:

Så du är alltså fortfarande kvar? Är du med på terapin? Hur har ni det hemma?

Ja, jag valde att stanna...

Jag har varit med på ett terapimöte, mest för att få ett hum om vad detta med sexmissbruk handlar om.

Men annars går han själv.

Just nu har vi det bra, men det är för tidigt att säga hur det blir i framtiden.
  • Norpans
    Anonym (Mirja) skrev 2017-08-16 19:36:03 följande:
    Ja, jag valde att stanna...

Jag har varit med på ett terapimöte, mest för att få ett hum om vad detta med sexmissbruk handlar om.

Men annars går han själv.

Just nu har vi det bra, men det är för tidigt att säga hur det blir i framtiden.
    Går ni inte i Familjerådgivning?

Lever ni på som vanligt? Jag tänker mest då på sex och allt annat. Förlåt alla mina frågor. Jag är desperat och illamående.
  • Anonym (Mirja)
    Norpans skrev 2017-08-16 19:55:13 följande:

Går ni inte i Familjerådgivning?

Lever ni på som vanligt? Jag tänker mest då på sex och allt annat. Förlåt alla mina frågor. Jag är desperat och illamående.

Vi går inte i familjerådgivning än, får se om det blir aktuellt senare.

Jag är såklart mer misstänksam än tidigare, och litar tyvärr inte på honom ännu. Det är ju inte så att han blivit förförd på fyllan precis, utan detta har varit mer komplicerat än så. Han har mycket väl vetat vad han gjort...

Han har varit fruktansvärt ångerfull, men ändå gjorde han om det ett drygt år senare. Det var även då all sexchatt och alla "kontakter" uppdagades.

Vi har sex, att det inte är som innan beror mest på att vi har en kolikbebis här hemma. Men jag var snabb med att "ta tillbaka " vårt sex, låter kanske sjukt, men den känslan jag fick...

Du får gärna fråga mer, jag gör mitt bästa för att svara. Skriver med en hand just nu :)
  • Anonym (tid)

Tja, alla är ju ångerfulla när de blir påkomna och det handlar oftast om att de ångrar att de blev påkomna inte vad de gjort, sen säger ju de självklart vad de tror passar sig i ett sånt läge. Finns tyvärr inga garantier, om han kommer fortsätta med det eller inte kommer visa sig med tiden. Ger du honom en ny chans så tar du också en risk.

Det är iof bra att han självmant visar vilja att reparera skadan han gjort, men det är som sagt ingen garanti för något. Tiden får visa. Var inte inte dumsnäll, det ska kosta att bete sig illa, det är då man lär sig. Kommer man billigt undan så är risken större att man gör om det när allt lugnat sig.

• Anonym (Annat också ev.)

Har upplevt det och trodde först det "bara" var sexmissbruk, men det visade sig finnas även andra störningar med i bilden, under ytan, i mitt fall. Så där gick det inte att "behandla".

Om du stannar, ta med i beräkningen att, även om det är "enbart" sexmissbruk, och även om man går i behandling, så finns det alltid risk för återfall. Fråga dig själv om du skulle orka med att vara med om den här upplevelsen igen om 1 år, 2 år, 5 år, etc. Dvs att hitta nya sexkontakter i hans mobil/dator. Om svaret är solklart nej, dvs. att du inte skulle orka, så skulle jag nog lämna redan nu, om jag vore du....

• noldon

Blev du arg för att din man hade spelet wordfeud?
    Jeez du bör nog söka för din svartsjuka.

• Anonym (Mr Prefect)
    noldon skrev 2017-08-17 03:01:27 följande:

Blev du arg för att din man hade spelet wordfeud?
    Jeez du bör nog söka för din svartsjuka.

STFU troll..
  • Anonym (Mr Prefect)

Jag har varit otrogen tidigare, tror i alla förhållanden sedan 20-års åldern.. Sexchattat har jag också gjort..
    Idag är jag gift med en kvinna jag träffade för fyra år sedan och kommer aldrig vara otrogen igen...det handlar om att älska någon tillräckligt mycket. Inte vara otrogen 'för att man ska' vara det.

Svar på tråden Varför