• Anonym (ängslig)

Livrädd för hjärntumör!

Jag har under en tid nu känt ett "tryck" i huvudet. Det spänner vid tinningarna o hela insidan av skallen känns som den kliar o svider. Försökte få tid hos läkare idag, men de hade inga, får prova igen i morgon. Jag är jätteorolig att det ska vara något allvarligt!

• Svar på tråden Livrädd för hjärntumör!
  • Mamma Rosa

Jag har inga goda råd att ge. Sänder i stället varma kramar och hoppas och tror att det inte är något allvarligt.

• Anonym (ängslig)

Tack! Ja, det är nog inget, men jag är så nervös o orolig... Har lidit av migrän förut, men det här känns inte alls på samma sätt.

• Balham

Ängsliga anonym,

Jag hoppas verkligen, verkligen inte att det är en tumör. Man kan känna av huvudet av många andra anledningar, stress sätter tex många märkliga spår.. Migrän kan oxå ta en massa skumma uttryck och spänningar är ett väldigt vanligt symptom.

Hoppas du får en tid hos doktorn snart och att allt är som det ska!!!!

• Anonym (ängslig)

Tack Balham!

• Iltatähti

Ts, jag tror nog du skulle vara sjukare om det var en hjärntumör. Jag gissar på stress, men hoppas en läkare kan hjälpa dig. Det är inte roligt att oroa sig.

• Anonym (ängslig)

Iltatähti: tack. Jag hoppas verkligen att jag får en tid i morgon, hatar att gå o vara orolig.

• LillaVild

Huvudvärk är ett mycket sent symtom vid hjärntumör, när den har blivit jättestor kan man få det, så har du inte haft andra mer typiska symtom innan ska du absolut inte oroa dig för tumör!! Huvudvärk är oftast helt ofarligt även om det inte är så trevligt... Kram och ta det lugnt!

• Anonym (ängslig)

LillaVild: Tack! Vilka andra symtom menar du då?

• Anonym (Anna)

Huvudvärk kan bero på hundratals anledningar, det är väldigt sällan något allvarligt!

Du ska se att det är stress eller spänningar från nacken det beror på! Hoppas du får tid snart så du slipper oroa dig!

Varma styrkekramar!

• Anonym (ängslig)

Tack Anna!

Svar på tråden Livrädd för hjärntumör!