• Anonym (ängslig)

Livrädd för hjärntumör!

Jag har under en tid nu känt ett "tryck" i huvudet. Det spänner vid tinningarna o hela insidan av skallen känns som den kliar o svider. Försökte få tid hos läkare idag, men de hade inga, får prova igen i morgon. Jag är jätteorolig att det ska vara något allvarligt!

• Svar på tråden Livrädd för hjärntumör!
  • LillaVild

Tex epileptiska anfall brukar komma först, domningar som kanske sprider sig eller ryckningar, yttrar sig ganska olika beroende på vart den ev tumören skulle sitta. Synproblem och liknande också möjligt. Törs nästan lova att du inte har någon tumör iaf!

• LillaVild

Är värken bilateral, alltså på båda sidorna är det nästan alltid spänningshuvudvärk! På ena sidan eller kring ögat har ofta vaskulära orsaker.

• Anonym (ängslig)

LillaVild: Tack för svar. Min avståndsbedömning är kass, o ibland hänger inte ögonen med när jag t ex vänder på huvudet snabbt, men jag kanske behöver nya glasögon? *suck* Hoppas, hoppas jag får hjälp i morgon, annars åker jag f*n ta mig till akuten!

• Anonym (ängslig)

LillaVild: jobbar du i sjukvården?

• LillaVild

Nej, inte än Pluggar till sjukgymnast och läste precis neurologi. Är du så orolig ska du självklart ringa någon och kolla, bättre en gång för mycket än en för lite! Lycka till!

• Anonym

Hur kan dom kolla om man har hjärntumör? Blodprov, röntgen? Är också orolig!

• Anonym

Jag har en fråga till! Om man har gjort rutinblodprov och allt såg fint ut, är det stor chans då att man ändå kan ha hjärntumör? *gråter* Är helt säker på att jag har cancer nu!

• LillaVild

Inte särskilt stor risk, men som sagt: är du så orolig ring och fråga igen och igen, skönt att bli lugnad av så många som möjligt Kram på dig!

• Anonym (samma)

Jag har liknade som du och jag har sönmbrist.

För mina spänningar i huvudet förflyttar sig hela tiden. Och det är tydligen typist för sömnbrist, och oro/ångest.
    Jag har också lite skumt med mina ögon fast jag har lite mer svart när jag fokuserar och typ fastnar på en grej. Och jag har aldrig haft "ont" i huvudet utan det har spännt både vid tiningarna och uppe på och så. Fast som sagt det har ju hållt på mer än en vecka sen flyttar det sig.
    Konstigt det är!

Tror inte att du behöver vara orolig. Fast jag vet det är svårt!

Svar på tråden Livrädd för hjärntumör!