Livrädd för hjärntumör!
Hur kan dom kolla om man har hjärntumör? Blodprov, röntgen? Är också orolig!
Hur kan dom kolla om man har hjärntumör? Blodprov, röntgen? Är också orolig!
Jag har en fråga till! Om man har gjort rutinblodprov och allt såg fint ut, är det stor chans då att man ändå kan ha hjärntumör?
*gråter* Är helt säker på att jag har cancer nu!
Jag har lika symptom som du när jag har spänningshuvudvärk. Det svider som i huvudet och går inte över när jag tar huvudvärkstabletter.
Jag var också orolig, så jag var också till läkare, där de gjorde ett enkelt test för att se om jag hade symptom på hjärntumör. Men det hade jag inte, bara spänningshuvudvärk.
Kommer inte riktigt ihåg vad övningarna var, men jag tror det var att kunna stå på ett ben utan att ramla omkull och kunna peta sig på näsan från utsträckt arm.
Jag har en annan erfarenhet!
Jag har en kollega som är värsta hurtigmänniskan..
Hon satt en dag på jobbet, hon kände ingenting, och hade aldrig känt nåt.. men så plötsligt föll hon bara medvetslös i golvet och krampade.
Hon opererade bort en hjärntumör ett par månader senare i Uppsala.. och nu mår hon bra!
Men ovissheten innan dom öppnat skallen. Om tumören visat sig vara elak så hade dom inte rört den (pga av att den då kan komma att sprida sig MYCKET fortare). Utan då hade dom bara sytt ihopp henne igen, och så hade hon fått vänta och förbereda sig! *usch*
Nu gick det som tur var bra, och hon jobbar o står i som vanligt igen!
Det är tur att man inte vet i förväg vad som ska drabba en!!!