• Extraladan

Vem ska respekteras

Hej

Lever ett bra liv med min fru men hon har med tiden mer eller mindre helt tappat sexlusten. När ja försöker komma till får jag bara höra att jag måste respektera att hon inte vill men ska man inte på något sätt respektera att jag faktiskt vill? Har haft möjligheter att få mitt på annat håll men aldrig tagit dem pga att jag inte vill göra frun ledsen. Funderar dock över det absurda i att hon hävdar ensamrätt på något hon ändå inte vill ha. Vårt liv tillsammans är som sagt bra så det andra om jag tagit chansen hade bara varit ren sex inget annat. Tankar och funderingar kring detta?

Mvh Frustrerad

• Svar på tråden Vem ska respekteras
  • Anonym (L)

Vill hon verkligen inte ha sex så kan du naturligtvis inte kräva det av henne och har du lovat att inte ha sex med andra så ska du hålla det, så länge ni inte kommer överens om något annat. Däremot blir det ju inte mycket till förhållande om hon skiter i att du känner som du gör. Det verkar finnas brist på omsorg och respekt från båda håll. Kan du få med henne på parterapi tror du? Jag tror att ni skulle må bra av att få hjälp att tala om för varandra hur ni känner.

• Anonym (Z)

Du måste tala om hur du känner för sex och hur viktigt det är för dig och hon måste vara helt öppen med varför hon inte vill ha det med dig. Ta upp att du skulle kunna ha sex med andra. Kommer ni inte fram till en lösning som passar er båda får du fundera över om det verkligen är värt att leva i ett förhållande utan sex (mer som bff).

• Anonym (Suck)

Okej så du menar att hon ska "ställa upp" på sex fast hon inte vill för att du vill? Är hon din ägodel eller? Du får väl runka? Tycker inte det minsta synd om dig. Bu fucking hu eller?

• Meriall

Självklart ska hon inte ha sex om hon inte vill. Däremot tycker jag att hon har ett ansvar att försöka lösa sin brist på sexlust och inte vara nöjd i hur det är nu.

• Puppetmaster

Det är väl hennes förbannade plikt att hålla dig tillfredsställd och nöjd? Vill hon inte bli knullad så kräv oral stimulering. Det är det minsta hon kan göra. 

• Anonym (mimmi)

Såklart du inte kan kräva av henne att hon ska ställa upp på sex om hon inte vill. Men hon kan ju inte heller kräva att du ska leva sexlöst resten av ditt liv.

Förslagsvis pratar ni och försöker klura på hur ni kan skapa en relation som tillfredsställer bådas behov i någon mån åtminstone. Om det inte går är frågan om ni verkligen ska leva tillsammans.

• John22

Båda ska respekteras. Om du känner att sex är något du måste få mer av och hon vägrar ställa upp, får du antingen be om lov att vara med någon annan eller avsluta förhållandet.

Att vara otrogen är inte ett alternativ bara för att ens partner inte vill ha sex.

• Puppetmaster
    Anonym (mimmi) skrev 2017-08-19 13:41:37 följande:

Såklart du inte kan kräva av henne att hon ska ställa upp på sex om hon inte vill. Men hon kan ju inte heller kräva att du ska leva sexlöst resten av ditt liv.

Förslagsvis pratar ni och försöker klura på hur ni kan skapa en relation som tillfredsställer bådas behov i någon mån åtminstone. Om det inte går är frågan om ni verkligen ska leva tillsammans.

Livet är för kort för "i någon mån". 
  • Anonym (mimmi)
    Puppetmaster skrev 2017-08-19 15:18:36 följande:

Livet är för kort för "i någon mån". 

Det jag menade var att det krävs någon sorts kompromissande i de flesta relationer.
  • Puppetmaster
    Anonym (mimmi) skrev 2017-08-19 15:28:28 följande:
    Det jag menade var att det krävs någon sorts kompromissande i de flesta relationer.
    Jo det är klart man måste kompromissa men för den skull ska man inte offra eller försaka sina behov. 
Svar på tråden Vem ska respekteras