• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • hannaa2017

Hej!

Jag är i vecka 7. Bf 13 maj enligt preglife.

Ska till barnmorskan nästa måndag i vecka 8. Är det vanligt att man får göra vul? Gör man ultraljud vid kub test? Känns oerhört lång tid att vänta tills rul i vecka 18-20 om det är då man får se bebisen för första gången.

• rosali84
    Taliya skrev 2017-09-18 01:14:41 följande:

Känner mig också helt övertygad nu! Också BF 25/5 =D

Ja, så mycket tydligare kan det väl inte bli :) Grattis!!!
  • Echinacea
    Tigrezzz skrev 2017-09-18 17:00:04 följande:

Hej!

Jag kommer hänga kvar här också tror jag så vi kan följas åt.

Känner som du,mest trött fast det har jag iofs varit senaste tiden ändå pga mitt arbete!

Hur gammalt är ditt/dina barn?

Har en dotter som är 3 år. Har du barn sen innan?
  • Tigrezzz
    Echinacea skrev 2017-09-18 19:04:34 följande:

Har en dotter som är 3 år. Har du barn sen innan?

Yes har en son på 5 år...känns som det var länge sen man gjorde det här!
  • Tigrezzz
    hannaa2017 skrev 2017-09-18 18:00:10 följande:

Hej!

Ska till barnmorskan nästa måndag i vecka 8. Är det vanligt att man får göra vul? Gör man ultraljud vid kub test? Känns oerhört lång tid att vänta tills rul i vecka 18-20 om det är då man får se bebisen för första gången.

Hej!

Nej vul görs endast om något verkar fel eller om man inte kan fastställa när befruktning skedde...

Man gör ul vid kub samt blodprov!
  • Noanda
    hannaa2017 skrev 2017-09-18 18:00:10 följande:

Hej!

Ja man gör ul vid kub. :)
  • MimmiK

Hej på er alla majmammor!

Enligt grav.test, app och väldigt ömma bröst ska jag bli tvåbarnsmamma 23/5.
    Så himla roligt med ett litet syskon.
    Kul att vi kan följas åt här. 

Fler än jag som är orolig för mf? Har aldrig varit med om det innan men orolig är man ju ändå. 

Ta hand om er!

/Mimmi

• mammamalin

Hoppar in här! :) Hade BIM idag men mensen kom aldrig, och brukar känna när den är på gång. Tog ett test ikväll som visade positivt! :D Andra försöket. Är gärna med i facebookgruppen om ingen av ens vänner ser att man är med!

• Annie dexfex

Hej alla och grattis till allas plus ????

Jag och sambon hade försökt få barn i 1 år och 8 månader tills vi äntligen fick plus förra månaden ???? känns häftigt och väldigt läskigt men är ju självklart så glad, tror nog många känner igen sig ???? BF 3/5 2018

Vill gärna vara med i facebookgruppen, men var ska jag skicka mejladressen? ????

• Annie dexfex
    Annie dexfex skrev 2017-09-18 23:48:47 följande:

Hej alla och grattis till allas plus :D

Jag och sambon hade försökt få barn i 1 år och 8 månader tills vi äntligen fick plus förra månaden :D känns häftigt och väldigt läskigt men är ju självklart så glad, tror nog många känner igen sig ;D BF 3/5 2018

Vill gärna vara med i facebookgruppen, men var ska jag skicka mejladressen? :D

Aldrig skivit här innan så visste inte att man inte kunde använda mobilens gubbar :'D
Svar på tråden BF maj 2018