• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Knattenjansson
    PeanutPerfect skrev 2017-09-20 11:42:10 följande:

Jag fick till för inskrivning fort här. Ska dit redan nästa vecka. Min partner verkar inte vara lika hype som jag är. Är det normalt?

Haha sån är min med! Han vill inte ens att jag ska boka tid för inskrivning än för att det är så färskt, vi fick missfall i v.11 i juni så det är väl lite därför, men han vill se "att det tar sig ordentligt" först =D
  • Charlieellerså
    Schweizaren skrev 2017-09-20 12:14:04 följande:

Wiehoooo, idag såg vi ett tickande hjärta och en liten liten liten kropp på ultraljudet. Vecka 8+1, jag hade räknat rätt:)

17mm lång kropp. Så härligt att allt illamående är för ngt gott, nu spyr jag gärna dagen lång!

Underbart ????
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-09-20 07:41:56 följande:

Jag mår nog egentligen oförskämt bra för att vara i v8 +4. Jag har lite illamående till och från, men det har inte riktigt tagit fart och jag har inte behövt spy. Mest tappar jag aptiten emellanåt eller känner mig lite äcklad av mat, men det går i vågor och helt plötsligt är jag hungrig. Mest känner jag av trötthet och ömma bröst. Längtar ihjäl mig efter UL! Hur mår du?

Ungefär samma här. Otroligt trött, men svårt att sova om nätterna. Illamående om jag inte äter varannan timme ungefär, och huvudvärk. Brösten är inte så spända längre, dock börjar dom att se väldigt fula ut :) Vi går in i vecka 7 idag enligt mina egna beräkningar så du ligger lite före mig :) Jag hoppas att månaden fram till inskrivning och ul går fort! Jag har inte riktigt förstått att vi förmodligen ska ha en bebis. Har du? :)
  • mammamalin

Någon som fått inbjudan till gruppen ännu?

Har skickat meddelande men inte settt något än, och den här tråden verkar ju ha dött ut :/ 

• Thisdream

Jag plussade för några veckor sen. Men gick in i vecka 7 igår. ;) idag ska jag på vul för att bekräfta grav så att den sitter på rätt ställe osv. Hua vad jag är nervös. Någon som sett hjärta på vul i vecka 6+1?

Om jag räknat rätt och allt är som de ska har jag Bim 15 -16 maj :)

• Jessjess
    mammamalin skrev 2017-09-21 08:22:13 följande:

Någon som fått inbjudan till gruppen ännu?

Har skickat meddelande men inte settt något än, och den här tråden verkar ju ha dött ut :/ 

Nej, jag väntar också på inbjudan :/
  • FH24
    Thisdream skrev 2017-09-21 08:42:59 följande:

Jag plussade för några veckor sen. Men gick in i vecka 7 igår. ;) idag ska jag på vul för att bekräfta grav så att den sitter på rätt ställe osv. Hua vad jag är nervös. Någon som sett hjärta på vul i vecka 6+1?

Ååh spännande! Jag har BF 14 maj, så är i v.7 (6+3).

Ska på inskrivning idag och ska då också se om jag kan få VUL (haft små blödningar i 1v, så lite orolig).

Tror nog att du kan se ett hjärta nu :)

Lycka till idag!! :D
  • pandoraDiem
    Thisdream skrev 2017-09-21 08:42:59 följande:

Lycka till idag! Vid min förra graviditet var jag på vul i v 6+1 och fick se ett litet litet hjärta. Men vad jag förstått det som så är det på gränsen att man kan se nåt så tidigt.
  • 14163
    PeanutPerfect skrev 2017-09-20 11:42:10 följande:

Jag fick till för inskrivning fort här. Ska dit redan nästa vecka. Min partner verkar inte vara lika hype som jag är. Är det normalt?

Det är ju en jätte stor förändring för er båda och massa känslor som kommer med plusset. Min sambo fick lite kalla fötter just när vi fått pluss på testet. Vi trodde vi skulle ha svårt att bli gravida, har vart tillsammans 10år och större delen av tiden varit utan preventivmedel, han har dragit ut när han ska komma. Så vi tänkte väl att vi skulle få kämpa om de ens skulle gå, sen gick de på andra försöket och även om vi var överens om att försöka så blev de lite av en chock, för båda.

Vi behövde lite tid att smälta och förstå, vet inte om jag helt har fattat än:P Jag kände mig säker tidigare än honom men vi pratade mycket och bestämde oss att ge de 2veckor och nu är vi båda helt med i tåget och det känns hur spännande som helst! :D

Sen tänker jag att om det är svårt för mig att förstå att de växer en liten människa i min kropp, förstå då hur svårt det är för partnern som inte känner av några symtom.

Tror det är viktigt att prata mycket utan att tjata, berätta vad som känns bra och vad man är orolig för, och ge varandra lite tid. :)
  • Noanda
    mammamalin skrev 2017-09-21 08:22:13 följande:

och den här tråden verkar ju ha dött ut :/ 

Hur då dött ut? Det skrivs ju i den flera gånger om dagen?
Svar på tråden BF maj 2018