Någon som jobbar på försäkringskassan som kan hjälpa mig att förstå?
Hoppas någon kan hjälpa mig o att jag slipper allt för många påhopp.
Jag har varit sjukskriven många år pga dåligt psykiskt dåligt mående, ångest, panikattacker, även pga sjuklig övervikt, väger nu nästan 200 kg.
Jag tvingades genomgå av försäkringskassan en undersökning/utredning med deras läkare, sjukgymnast, kurator, arbetsterapeut o sammanfattningen från deras undersökning blev att min arbetsförmåga är körd i botten. Så står det i deras papper till försäkringskassan.
Nu kräver försäkringskassan att jag antingen får ut i jobb eller gör en magsäcksoperation annars drar de in min sjukpenning. O min handläggare sa också att söka sjukersättning är onödigt då chansen att jag ska få det beviljat är minimal.
De kräver också att jag börjar med psyk-medicin trots att jag provat det o det ledde till att jag mådde sämre. Jag vart bortdomnad känslomässigt, mina känslor för mitt barn försvann o jag som aldrig innan planerat att ta mitt liv, gjorde det då jag medicinerades. Det skrämde skiten ur mig, rent ut sagt o jag slutade själv med medicinen.
Jag får ingen stöttning från psyk då min läkare där verkar hata mig. Jag har krävt att få byta men får inte, varför vet jag inte. Han pratar hela tiden om hur synd det är om mitt barn som har en mamma som inte kan följa med på saker o att jag snart kommer att vara död. Han bryter dessutom på annat språk som gör att jag inte alltid förstår honom o då blir han irriterad.
Han tjatar om att jag ska äta efter lchf eller låta mig skickas bort o vara inlagd ett halvår, vilket för mig inte är möjligt då mitt barn har autism o skulle inte klara av den förändringen.
Nu undrar jag, ska inte försäkringskassan gå efter sin egna läkare o undersökning o har de verkligen rätt att pressa mig till operation?
Varför ska jag inte söka sjukersättning?