• Sullulla

otrohet ....

Ja fick idag reda på att sambon varit otrogen när vi vänta vårat första barn... ( inne på 3e nu.. ) altså 5 år sedan... ett 20 tal ggr...men en kvinna som han är bästa vän med...

Jag är helt förkrossad ???? ha sa att d berodde på att vi hade för lite sex...
    Å han säger att han vill gifta sej och att han aldrig ska vara otrogen mer....
    behöver nån å prata med...

• Svar på tråden otrohet ....
  • Sullulla

Nu har jag gett sambon en chans till!
    Men om dom någonsin har nån form av kontakt igen så är de tack och hej
    Och såklart om han rör någon annan ...
    nu undrar ja... HUR går man vidare?
    Jag kan inte hantera alla kännslor som kommer ... jag är arg, förbannad, sårad , ledsen, besviken, rädd, ångest

• äldreochklokare
    Sullulla skrev 2017-08-20 16:25:11 följande:

Fick reda på de sv en slump...
    å att han för nån månad sedan skockat att han längta och önska att hon skulle bli hans älskarinna igen för mysiga stunder i skogen ????

så då är han ju inte alls klar med henne?
  • Feminina
    Sullulla skrev 2017-08-22 14:33:09 följande:

Jag kan inte hantera alla kännslor som kommer ... jag är arg, förbannad, sårad , ledsen, besviken, rädd, ångest

Det kommer inte bli enkelt eftersom du aldrig kommer kunna lita på honom. Enda du kan göra är att försöka få samtalshjälp för att få ventilera din ilska och sorg.

Kräv åtminstone att ni ska gå på parterapi (om det ligger i hans intresse att du ska stanna med honom).

Jag tror att du är i ett chocktillstånd nu, din värld slogs i spillror alldeles nyligen ,och då är det egentligen dumt att ge någon en andra chans. Det kommer att komma perioder då du kanske ändrar dig och känner dig hatisk, och andra perioder som du känner dig osäker, oälskad och deprimerad.

Säg aldrig att det var sista chansen om du verkligen inte menar det, och stå på dig med ditt beslut om han börjar ta kontakt med henne igen. Risken finns att han kommer dölja det väldigt väl nu när du vet att han varit otrogen.  

• hivo
    Sullulla skrev 2017-08-22 14:33:09 följande:

Tro mig. Det kommer dom ha
  • Sullulla

Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette

Jag står på mig att om de kommer fram nått så är de över,
    Kommer inte kunna lita på honnom som förr
    Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi

• hivo
    Sullulla skrev 2017-08-22 15:05:17 följande:

Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette

Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi

Saken är den att om du ska behöva ens ta kontakt med henne är bara det ett dåligt tecken. Du ska inte behöva varna andra kvinnor att hålla sig borta från honom, det är han själv som ska stå emot.

Han gråter inte för dig, han gråter för att han blivit påkommen.

Jag har sätt detta scenario några gånger samt att en nära vän varit med om det. Efter att du varnat kvinnan kommer de bara hitta andra sätt att kunna smyga på och bli ännu mer försiktiga framöver.

Förlåt om jag är rak och ärlig.
  • Tecum
    Jag har pratat med henne också å gjort klart för henne att om dom någonsin pratar med varann så kommer dom båda få ett helvette Jag står på mig att om de kommer fram nått så är de över, Kommer inte kunna lita på honnom som förr Å de vet han mycket väl, han är väl medveten om vilken idiot han är och han har också gråtit Och vill inget annat än att de ska vara vi
    Det var bra att du pratade med henne också, nu vet hon att du vet och det gör honom mindre intressant för henne. Det är en sak att vara ihop med en gift man, en annan att behöva konfronteras med hans fru...

Jag förstår att det är jobbigt för dig och att du kommer att hata din man ibland, skälla och anklaga. Det är fullt naturligt. Men en varning i all välmening, om du ältar detta för hårt och för ofta riskerar du att driva honom i famnen på någon annan kvinna. Många påstår att "en gång otrogen, alltid otrogen". Det stämmer inte, men en orsak till återfall är att paret inte får relationen att fungera igen och där har bägge ett ansvar. Hans är skulden, men ni bägge har ansvaret för att kunna gå vidare tillsammans.
  • äldreochklokare

Om han ville det skulle bara vara ni så hade han väl inte hållit på som han gjort? 

Det minsta du kan kräva är att ni ska gå i terapi tillsammans.
  • hivo

Får jag bara fråga. Av ren nyfikenhet. Hur beter sig männen när de blir tagna? Och vad säger de om andra kvinnan? Att hon bara var en hora eller vad säger de?

Hur känner man sig när man blir bedragen.? Alltså kan man fortfarande kyssa sin partner eller blir man äcklad osv? Har man fortfarande samma ilska i sig en längre tid som går?

• Emmyliea

Men du skall stanna trots du får leva med detta? Leva med att ALDRIG kunna lita på honom! ALDRIG känna dig trygg! ALDRIG veta när han kommer vara otrogen nästa gång.... Good luck!!

Svar på tråden otrohet ....