Inlägg från: Anonym (Skolförälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skolförälder)

Kunskapsskolan i Lund/Hbg: Erfarenheter?

Anonym (Lärare) skrev 2017-10-06 17:50:00 följande:

Snarare att friskolor tenderar till att sätta för höga betyg...

Jobbar du själv i skolan eftersom du så tvärsäkert pratar om vart pengarna går?

Forskningen säger att det där med att eleverna ska forska fram saker gör att de lär sig mindre än om den metod som det pratas så illa om, nämligen "katederundervisning"

Vi har barn i Kunskapsskolan och är jättenöjda. Vi upplever inte att det går ut på att barnen skall leta kunskap på egen hand, tvärtom är lärarna väldigt kunniga och engagerade. Skolan följer läroplanen och vi får hela tiden god information om elevens kunskaper jämfört med läroplanen.
  • Anonym (Skolförälder)
    trollets mamma skrev 2017-10-14 11:28:03 följande:

Tack så mycket för ditt svar!

Hoppas det är så på alla Kunskapsskolor

Berätta gärna vilken av Kunskapsskolrna som ditt barn går på.

Västerås.
  • Anonym (Skolförälder)
    Anonym (Lärare) skrev 2017-10-14 15:35:58 följande:

Då har de ändrat sig sen när jag läste på som allra mest om skolan och ändrat sig på 1-2 år sen min kollega jobbade där. Hon slutade pga att det var så "flummigt".

Ja, de har ändrat en hel del på konceptet de sista två åren, mina barn började för två år sen, jag tror vi har haft tur med detta. Man har styrt upp allt lite hårdare. Tex har varje elev fått ett individuellt schema, tidigare fanns inga scheman. Man har också infört fler kommunikstionspass, dvs traditionella lektioner med sk katederundervisning.
  • Anonym (Skolförälder)
    Anonym (Lärare) skrev 2017-10-14 15:35:58 följande:

Då har de ändrat sig sen när jag läste på som allra mest om skolan och ändrat sig på 1-2 år sen min kollega jobbade där. Hon slutade pga att det var så "flummigt".

Jag tycker att Kunskapsskolan är väldigt strukturerad. Jag är väldigt engagerad och hjälper mina barn mycket, har inte märkt av något flum, tvärtom. Engagerade kunniga lärare och bra studiematerial tycker jag att de har.
Svar på tråden Kunskapsskolan i Lund/Hbg: Erfarenheter?