• Tihi

    18 karats guldsmycke med bokstäver. Var hittar jag det?

    Jag är på jakt efter ett halsband, armband eller en ring där det behöver finnas plats för 9 bokstäver och det måste vara i 18 karats rött eller gult guld. Helst skulle jag vilja att det är lösa bokstäver och inte ingraverat bara om det sitter på en kedja men jag hittar inget sånt. Charm bracelet får det inte vara för jag avskyr när det skramlar och hänger ner krafs. Men bokstäver som sitter fast i båda ändar i en kedja t ex på ett armband eller halsband vore perfekt. I sista hand får det vara ingraverat på någon slags bricka men inte ens det verkar finnas. På en ring kanske det är möjligt och lättare att gravera in bokstäverna på utsidan men vilken guldsmed gör sånt och hur skulle det se ut? Finns det någon som kan hjälpa mig att hitta vad jag söker så skulle jag bli så glad.

  • Svar på tråden 18 karats guldsmycke med bokstäver. Var hittar jag det?
  • Tihi
    Hullaha skrev 2017-08-21 19:56:44 följande:
    Har du tittat på familjesmyckens hemsida? Där har de ju väldigt mycket med gravyr iaf.
    Ska se om jag hittar den sidan. Jag har hittat en del ställen när jag har googlat men saken är ju den att jag varken har hört om företagen (så existerar dom ens på riktigt?) och för det mesta så verkar dessa småföretagare jobba hemma i köket med silver eller möjligtvis pläterat guld och jag vill ha äkta guld rakt igenom. Helst skulle jag vilja att det var ett stort och välkänt företag som kunde fixa detta men det verkar svårt att hitta.
  • Hullaha
    Tihi skrev 2017-08-21 20:10:15 följande:

    Ska se om jag hittar den sidan. Jag har hittat en del ställen när jag har googlat men saken är ju den att jag varken har hört om företagen (så existerar dom ens på riktigt?) och för det mesta så verkar dessa småföretagare jobba hemma i köket med silver eller möjligtvis pläterat guld och jag vill ha äkta guld rakt igenom. Helst skulle jag vilja att det var ett stort och välkänt företag som kunde fixa detta men det verkar svårt att hitta.


    Det har en smedja som de gör smyckena i vad jag förstår. Har handlat av dem för länge sen och skulle säga att det är större än småföretag. Jag ser mycket av dem på facebook och äkta guld ska de väl ha. Jag har iaf hört mycket gott om dem ????
  • Tihi
    Hullaha skrev 2017-08-21 21:12:23 följande:
    Det har en smedja som de gör smyckena i vad jag förstår. Har handlat av dem för länge sen och skulle säga att det är större än småföretag. Jag ser mycket av dem på facebook och äkta guld ska de väl ha. Jag har iaf hört mycket gott om dem ????
    Jag menade inte just det företaget för jag vet inte ens vilket det är Oskyldig utan mer generellt när man googlar den typen av företag som kan tänkas göra smycket jag vill ha. Jag ska se om jag hittar deras hemsida och om dom har det jag är ute efter.

    Har ni andra förslag också så vore det toppen.
  • Tihi

    Det verkar ju vara ett seriöst företag så jag ska kontakta dom. Vet du om man kan besöka företaget eller om det finns någon butik? Jag skulle helst vilja se smyckena innan jag beställer nämligen.

  • Hullaha
    Tihi skrev 2017-08-22 18:40:00 följande:

    Det verkar ju vara ett seriöst företag så jag ska kontakta dom. Vet du om man kan besöka företaget eller om det finns någon butik? Jag skulle helst vilja se smyckena innan jag beställer nämligen.


    Nej, det vet jag tyvärr inte. Men fråga dem ???? Vet att de haft offentliga personer på besök iaf, men det kan ju ha varit i reklamsyfte.
  • Hullaha
    Hullaha skrev 2017-08-22 22:55:33 följande:

    Nej, det vet jag tyvärr inte. Men fråga dem ???? Vet att de haft offentliga personer på besök iaf, men det kan ju ha varit i reklamsyfte.


    Skulle vara en smiley ist för en massa frågetecken, emojis är tydligen inte kompatibla med fl :P
  • Tihi
    Hullaha skrev 2017-08-22 22:55:33 följande:
    Nej, det vet jag tyvärr inte. Men fråga dem ???? Vet att de haft offentliga personer på besök iaf, men det kan ju ha varit i reklamsyfte.
    Tack för att du tipsade om dom. Om någon annan har köpt därifrån så får ni gärna skriva vad ni tyckte om deras smycken. Om det är bra och gedigen kvalitet t ex.
  • Kasperina

    Jag har köpt två hängen (en etta och en tvåa) med namna graverade på med några års mellanrum. Då jag är allergisk mot svenskt silver (för mycket nickel även i nickelfritt) har jag köpt 18 karat guld.
    Jag upplever att de är proffsiga, tjänstvilliga och snabba med att svara på frågor och att leverera.
    De bytte storlek på siffrorna för några år sen och var mycket noga med att se till så att jag fick samma storlek när jag beställde en till, det imponerade på mig

  • Tihi
    Kasperina skrev 2017-08-23 18:30:22 följande:
    Jag har köpt två hängen (en etta och en tvåa) med namna graverade på med några års mellanrum. Då jag är allergisk mot svenskt silver (för mycket nickel även i nickelfritt) har jag köpt 18 karat guld.
    Jag upplever att de är proffsiga, tjänstvilliga och snabba med att svara på frågor och att leverera.
    De bytte storlek på siffrorna för några år sen och var mycket noga med att se till så att jag fick samma storlek när jag beställde en till, det imponerade på mig smile1.gif
    Det låter lovande. Jag har sett deras 1 och 2 och dom ser fina ut. Är det ihåliga smycken eller är dom tunga och solida? Jag ska inte beställa 1 och 2 som du har men är dom stora eller ganska små i storlek? Det bästa vore om man kunde se deras smycken irl nånstans så att man inte köper i blindo.
  • Tihi
    Kasperina skrev 2017-08-23 19:13:32 följande:
    De är små och solida, kanske 0,8mm tjocka, och ca en cm höga
    Det låter ganska lagom för att kunna ha på det dygnet runt om man vill utan att man störs av det.
  • Hullaha
    Tihi skrev 2017-08-23 17:55:10 följande:

    Tack för att du tipsade om dom. Om någon annan har köpt därifrån så får ni gärna skriva vad ni tyckte om deras smycken. Om det är bra och gedigen kvalitet t ex.


    Så lite så :) hoppas du hittar vad du söker!
Svar på tråden 18 karats guldsmycke med bokstäver. Var hittar jag det?