• Anonym (30)

Hennes ansiktet är så fult

Dejtat en tjej i några månader. Vi båda är i 30 års åldern. Hon är väldigt snäll och har bra humor, generös. Vi har det alltid bra tillsammans.

Hennes kropp är den finaste jag sett. En perfekt midja, breda höfter, otroligt fina bröst och perfekt rumpa. Allt är naturligt dessutom.

Problemet är hennes ansikte som ser ut som skit, rent ut sagt. Känner mig elak som säger det, men det är sant. Finnar överallt, zlatan nästa, småa läppar, fula ögonbryn, fula tänder och osymmetriskt.

Det är det fulaste ansikte jag någonsin sett.

När jag tänker på henne så känner jag blandade känslor. Jag tänker på hur snäll hon är, hennes fina kropp och sen blir jag avtänd när det kommer till hennes ansikte.

Vi har haft sex några gånger. Det har hänt att jag inte har fått upp den på grund av att jag blivit avtänd av hennes ansikte. Man såg att hon blev ledsen och jag skämdes.

Mina kompisar retar mig för att jag dejtar henne. De tycker att hon är svinful och att jag skulle kunna få en mycket snyggare tjej. De säger också att om jag känner såhär angående hennes ansikte så kommer det aldrig att bli nånting. Har de rätt? Jag vill ju att vi ska bli tillsammans, jag tycker om henne. Men är det möjligt att känna attraktion och kärlek till en person med ett vedervärdigt ansikte? Det känns så avtändande.

• Svar på tråden Hennes ansiktet är så fult
  • nevermind
    Anonym (Blä) skrev 2017-08-22 15:00:08 följande:
    Du ska inte vara ihop med henne. Hon är värd någon bättre, någon som älskar henne på riktigt!!!
    Zzzzzzz....
  • Anonym (Nonono)

Jag har dejtat en kille som jag tyckte var riktigt ful. Han hade en fantastisk humor och var bra på andra sätt, jag trivdes i hans sällskap. Kunde ibland tycka att hans utseende var lite charmigt men för det mesta störde det mig att han var så ful. Idag är jag gift med en man som både är bättre till personligheten, och snygg! Vi är mitt i trötta småbarnsåren och han har lagt på sig lite men det gör inget då han i grunden fortfarande är attraktiv. Jag går ibland och tänker på hur tacksam jag är att jag inte höll ihop med den fula killen, usch för att inte känna attraktion. Det är en sak om personen inte är världens snyggaste men av min erfarenhet går det inte om man faktiskt tycker att partnern är direkt ful och oattraktiv, tyvärr. Det måste finnas något. Man kan inte gå hela livet och skämmas lite när man visar en bild eller visar upp sin partner. För min del gick det ett par år men jag skämdes trots det fortfarande och tänkte regelbundet på hur ful han var. Hemskt att erkänna.

• Anonym (skäms!)
    Anonym (Nonono) skrev 2017-08-22 21:46:25 följande:

Jag har dejtat en kille som jag tyckte var riktigt ful. Han hade en fantastisk humor och var bra på andra sätt, jag trivdes i hans sällskap. Kunde ibland tycka att hans utseende var lite charmigt men för det mesta störde det mig att han var så ful. Idag är jag gift med en man som både är bättre till personligheten, och snygg! Vi är mitt i trötta småbarnsåren och han har lagt på sig lite men det gör inget då han i grunden fortfarande är attraktiv. Jag går ibland och tänker på hur tacksam jag är att jag inte höll ihop med den fula killen, usch för att inte känna attraktion. Det är en sak om personen inte är världens snyggaste men av min erfarenhet går det inte om man faktiskt tycker att partnern är direkt ful och oattraktiv, tyvärr. Det måste finnas något. Man kan inte gå hela livet och skämmas lite när man visar en bild eller visar upp sin partner. För min del gick det ett par år men jag skämdes trots det fortfarande och tänkte regelbundet på hur ful han var. Hemskt att erkänna.

Varför tyckte du att han var ful? Är du mer lycklig nu då du kan visa upp din "snygge" kille? 
  • Anonym (kropp är viktigare än ansikte)

En snygg kropp är så himla mycket viktigare än ett ansikte, och det säger jag inte bara för att jag har samma problem som din tjej (snygg kropp fult ansikte) utan det här har killar många gånger bekräftat för mig.

Rumpa, ben, bröst, höfter det är liksom där sexigheten sitter, inte i ansiktet. Vem tänder på ett ansikte oavsett hur snyggt det är? Skulle alla ha rånarluva på huvudet så skulle din tjej vara enormt mycket snyggare än de flesta tjejer med fint ansikte. hade 20 tjejer radat upp sig nakna framför dig alla med täckt ansikte skulle du ju valt henne eller hur?

Så släpp det där, du älskar ju en person och du har sex med en kropp, så ansiktets fulhet eller skönhet är oviktigt.

• Anonym (L)
    Anonym (kropp är viktigare än ansikte) skrev 2017-08-22 23:47:47 följande:

En snygg kropp är så himla mycket viktigare än ett ansikte, och det säger jag inte bara för att jag har samma problem som din tjej (snygg kropp fult ansikte) utan det här har killar många gånger bekräftat för mig.

Rumpa, ben, bröst, höfter det är liksom där sexigheten sitter, inte i ansiktet. Vem tänder på ett ansikte oavsett hur snyggt det är? Skulle alla ha rånarluva på huvudet så skulle din tjej vara enormt mycket snyggare än de flesta tjejer med fint ansikte. hade 20 tjejer radat upp sig nakna framför dig alla med täckt ansikte skulle du ju valt henne eller hur?

Så släpp det där, du älskar ju en person och du har sex med en kropp, så ansiktets fulhet eller skönhet är oviktigt.

Håller inte med, ansiktet är mycket viktigare än kroppen. Det första de flesta kollar på är ansiktet. Ett fult ansikte men en snygg kropp går bort direkt. Dvs, ett snyggt ansikte är bäst, alla gånger i veckan. Är helt säker på att de flesta håller med mig.

Men förstår att du tycker tvärtom eftersom att du tydligen också är ful i ansiktet, som tjejen ts beskriver.
  • That girl

En snygg kropp är absolut inte viktigare än ett snyggt ansikte..

Detta har diskuterats ett par gånger tidigare och de flesta svarar alltid att ansiktet är viktigast. Har du en ful kropp går det oftast att göra något åt. Som att gå ner i vikt eller upp i vikt, till exempel. Eventuellt operation. Har du ett fult ansikte så kan du inte göra mycket åt det. Förutom skönhetsoperation men det blir ofta misslyckat och det flesta har inte råd med sånt.

Det är bara att googla om du inte tror på att de flesta väljer ett snyggt ansikte före en snygg kropp.

Jag har varit med ett x antal killar och varenda en förutom 1 person har mer eller mindre sagt att ansiktet är betydligt viktigare än kroppen. Men tja, är man bara ute efter ligg och inget mer så är det möjligt att kroppen är viktigare. Men inte om det är något seriöst.

Sexigheten sitter mycket i kroppen, ja, men skönheten sitter i ansiktet. Ett relativt symmetriskt ansikte är att föredra och slår en snygg kropp alla dagar i veckan.

Ledsen att höra att du har ett fult ansikte och därför intalar dig själv att kroppen är viktigare. Men faktum är att majoriteten inte håller med dig, men du får givetvis tycka vad du vill.
  • Anonym (Normal man)

Det verkar vara delade meningar om detta, men jag håller med dig om att kroppen är viktigare än ansiktet.
  • Kuddebarn

Njä, ett snyggt ansikte är helt klart viktigare än en snygg kropp.

Ett ansikte är oftast permanent medan kroppen går att göra nånting åt. Dessutom så sitter skönheten i ansiktet.

Låt oss säga såhär. Vem tänder på ett fult ansikte med en snygg kropp? Icke många.
  • Anonym (Been there)

Jag träffade en kille.. som jag senare höll ihop med i tre år. Han var så skelögd så jag visste aldrig om vi hade ögonkontakt, stor potstisnäsa och världens ägghuvud. Men hans kuk är det vackraste jag sett, sexet var det bästa jag varit med om och jag har aldrig varit så attraherad av någon förut och jag var verkligen madly in love. Så.. till en början skämdes jag över honom, mina vänner skrattade ihjäl sig åt det, jag hade ångest efter första gången och nu sitter jag här.. ett år efter vi gjort slut och sörjer honom fortfarande. Så kan det gå, ansiktet är inte allt.

• klyban
    That girl skrev 2017-08-22 13:12:06 följande:
    Fast det är ju inte ihop, de dejtar ju bara.
    Varför triggar det dig att han beskriver hur ful hon är? Är du själv ful eller vad?
    Frågan är dock intressant och varför man får ihop det med någon som man finner avtändande.
    Dock är det tragiskt att vänner säger som dom gör, det kan inte vara skoj för någon.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Hennes ansiktet är så fult