Anonym (Maja) skrev 2017-08-22 19:12:53 följande:
Jag har tagit Voxra i ett halvår så jag är inte direkt i startgropen, hoppas det är okej att jag svarar i alla fall.
Voxra gör mig piggare, men det är också allt den gör. Jag testade att höja dosen till 300 mg, men då blev jag så speedad att jag inte kunde sova, efter 5-6 veckor sänkte min läkare dosen igen. Voxran hjälper alltså inte mot min depression alls. Nu tar jag både Lyrica och Voxra, Lyrican hjälper mot ångesten (jag hade sjuk ångest förut) men den hjälper inte fullt ut mot depressionen.
Okej, men så du står på både voxra och lyrica? Är det planen just nu eller kommer det ändras, tänkte eftersom du säger att det ej hjälper? Hur lång tid käkade du voxra innan du satte in lyrican? Eller åt du den sen innan?
Jag har varit medicinfri sen november så började om på ny kula nu.. Jag är ingen höjdare på mediciner så blir nästan mer förvirrad ju mer jag läser, men ja. Läkaren som ville starta med denna medicin så jag lyssnar och gör som jag blir tillsagd.
Jag har ingen ångest egentligen utan det är depressionen som är värst. Men min sambo som påpekade när jag sa vilken medicin jag fått "käkar du adhd medicin?" som jag kanske fattade att denna bara kanske inte räcker?
Jaja. Tack för svar! :)