Anonym (Greta) skrev 2017-08-24 18:12:57 följande:
Orkar inte citera en massa men ;)
Kan man blanda voxra med SSRI?
Men Maja, bipolär är det något som diskuteras med läkare eller något du misstänker? Var nämligen därför jag skickades till psyk, min far är bipolär, men läkaren kunde inte se något utav det just nu, utan vi skulle börja med depressionen då den pågått så länge.
Jag är just nu supertrött om dagarna, var det så för dig med när du började med voxra? Jag sover mer än vanligt. Känner mig lite otålig, aldrig velat käka mediciner innan, men hamnat i ett läge där jag vill ha allt de ger mig, för allt är bättre än vad det är nu. Önskar jag kunde snabbspola framåt några månader.
Ja, man kan blanda Voxra med SSRI, min läkare frågade mig om jag ville göra det, men jag tackade nej eftersom jag blir som en zombie av SSRI.
Jag misstänker själv att jag är bipolär, mina läkare (de byts ut så ofta jag träffar sällan samma läkare mer än två gånger) har inte tagit upp det alls, men jag har hört att många bipolära får fel diagnos och att det tar år att få rätt diagnos och behandling. Jag känner igen mig i diagnoskriterierna och känner igen min far också (han vägrar gå till psykiatrin och super istället)
Jag var också helt slut innan jag började med Voxra, jag är trött nu också, det är ett av mina största problem, men istället för att sova 18 timmar per dygn sover jag nio timmar och orkar ha en normal fritid, tyvärr klarar jag inte av att jobba än så länge.