• Ser0tonin

Voxra

Vilken dos på Venlafaxin?

Det är möjligt att dina tomhetskänslor försvinner med tiden.

• Ser0tonin
    Anonym (Greta) skrev 2017-08-22 21:06:17 följande:
    Jag har ingen ångest egentligen utan det är depressionen som är värst. Men min sambo som påpekade när jag sa vilken medicin jag fått "käkar du adhd medicin?" som jag kanske fattade att denna bara kanske inte räcker?

Jaja. Tack för svar! :)
    Menar inte vara taskig, men din pojkvän har fel. Du äter ingen ADHD-medicin. Voxra ger man mot depression.Verksamma ämnet Bupropion ges ofta till deprimerade som är energilösa och trötta. Då signalsubstanserna dopamin och noradrenalin ska ha en uppiggande effekt. 
  • Ser0tonin
    Anonym (Maja) skrev 2017-08-23 10:51:44 följande:
    Den ges till de med ADHD också och anses vara extra bra till folk med NPF diagnoser, så han har inte helt fel. Men du har rätt också, det är en antidepressiv medicin som ges till energilösa deprimerade. Det är rätt vanligt att en medicin fungerar vid flera olika tillstånd.
    Ja givetvis har du rätt i att man kan använda det offlabel  mot adhd, men någon adhd-medicin är det inte :)
  • Ser0tonin
    Luna Viola skrev 2017-08-23 19:50:02 följande:

Jag har ätit 50mg sertralin i 5-6 år.

Har idag fått ett recept på Voxra och fick av läkaren rådet att halvera sertralindosen i fem dagar, och sedan sluta helt för att börja med 150mg voxra/ dag.

Jag känner mig lite orolig för den snabba utsättningen och övergång till nytt läkemedel....

Med tanke på din låga dos så låter det som en bra nedtrappning.

Eftersom du haft Sertralin och ska byta så antar jag att du har depression ja?

Visst kan det komma biverkningar när man börjar med nya läkemedel. Men du vet ju inte hur eller hur mycket/lite fören du provar Glad

Jag har själv provat Voxra en gång i tiden när man var ung och dum ^^

• Ser0tonin
    Luna Viola skrev 2017-08-24 12:35:03 följande:

Jag vill inte påstå att jag är deprimerad, men jag har haft ett par omgångar med total utmattnings depp. Nu vill jag kalla mig "frisk men trött". Orken tar slut så mycket fortare än innan jag blev sjuk -jag jobbar 4 timmar om dagen och sover 11-13 timmar/natt... inte mycket tid för familjen och ännu mindre för det sociala utanför hemmet. Min förhoppning är att Voxra ska hjälpa mig att finna lite extra energi. ??

Hur menar du när du skrev att du "provat voxra när man var ung och dum"? Har du dåliga erfarenheter av det?

Min huvuddiagnos är ångest. Voxra och ångest är ingen bra kombo.
Svar på tråden Voxra