Anonym (Maja) skrev 2017-08-24 20:20:36 följande:
Ja, man kan blanda Voxra med SSRI, min läkare frågade mig om jag ville göra det, men jag tackade nej eftersom jag blir som en zombie av SSRI.
Jag misstänker själv att jag är bipolär, mina läkare (de byts ut så ofta jag träffar sällan samma läkare mer än två gånger) har inte tagit upp det alls, men jag har hört att många bipolära får fel diagnos och att det tar år att få rätt diagnos och behandling. Jag känner igen mig i diagnoskriterierna och känner igen min far också (han vägrar gå till psykiatrin och super istället)
Jag var också helt slut innan jag började med Voxra, jag är trött nu också, det är ett av mina största problem, men istället för att sova 18 timmar per dygn sover jag nio timmar och orkar ha en normal fritid, tyvärr klarar jag inte av att jobba än så länge.
Ja jag gillade inte heller SSRI men skulle gissa det är det jag behöver sen.. Vi får se vad läkaren säger, som du sa, om man får träffa samma igen. Har du någon samtalskontakt eller liknande parallellt med medicinering?
Ja min far söp ihjäl sig och hans bipolär diagnos kom på senare dag så skulle inte bli förvånad, min bror dras med add och asperger så jag har försökt hållt mig borta ifrån sjukvården.
Tänker mer om du blev tröttare än Innan du började med voxra? Jag sover mer idag än jag började. Faktiskt lagt mig nu och ska sova för kvällen. Zzzzzzzzzz