Inlägg från: Bellabelle |Visa alla inlägg
  • Bellabelle

Prata symtom innan BIM

ALM82 skrev 2017-08-29 11:59:09 följande:

Hej alla!

Plussade på BIM - 3. Plusset blev bara starkare och starkare för var dag och igår på BIM så bekräftades graviditeten med blodprov, även om det är tidigt! (Är på BIM + 1 idag) så vi är just nu lyckliga och lättade :) Även om det finns en viss oro så har jag bestämt mig för att inte ha katastroftankar utan att tänka positivt.

Ville dela med mig av mina symtom som jag hade innan jag plussade, det är ju lite det tråden är till för och jag vet att medan man väntar på det där plusset så gör man inget annat än att leta symtom :)

På BIM - 5 och -4 så hade jag ont i brösten, livmodern stramade lite. Gjorde ett test på BIM-4 som visade negativt, med morgonurin. Tappade hoppet och förberedde mig på mens, skrev här också att jag förmodligen skulle få mensen. På kvällen gjorde inte brösten ont längre så jag tänkte att allt verkar som om jag kommer få mens, kanske lite tidigare än vanligt t.o.m, för vanligtvis brukar jag få ömma bröst innan och så går det över 1-2 dagar innan mensen kommer.

På BIM - 3 så myste jag och sambon lite på morgonen, han pussade mig på nedre magen innan han gick upp. Så jag tänkte att kanske är det ett tecken! ;) Löjligt, jag vet!

Men gjorde iaf ett test när jag kom till jobbet, med förmiddagsurin! Och det visade ett plus!! Svagt men ändå. Har bara blivit starkare sen dess.

Vad jag vill säga med det här är att tecken på mens och graviditet liknar varandra jättemycket... ge inte upp hoppet bara för att du får de vanliga tecknen! 

Nu har jag lite ömma bröst som även blivit lite större, jag är tröttare än vanligt och hungrigare än vanligt :) Men annars inget :)

Underbara du! Är så glad för din skull <3 tack så jätte mycket för denna texten! Man går ju och är jätte nojig nu och är livrädd att mensen ska komma! Är själv på bim-4 idag och fick ett jätte svagt streck.. (la upp bild på de) ska testa i morgon igen och hoppas så på att få ett plus! Men är så rädd.. :S funderar på att köpa CB ist för dessa RFSU som känns skit! :O

Hur känns de nu när du plussat? Kunnat smälta de ännu? :D
  • Bellabelle

En kanske konstig fråga men iaf! Vad tycker ni är bäst? Testa med CB nu ikväll (och hålla mig i va 4-5 timmar) eller vänta tills i morgon och ta på morgon urin? :O tror ni de blir stor skillnad på test resultatet på morgon urin i morgon eller kvälls urin och hålla mig i flera timmar ikväll?

• Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 07:04:18 följande:

Bellabelle, hur har det gått? Gjort något test?

Gjorde ett i morse bim+10 super svagt så ska nog vänta 2 dagar o ta nytt! Vet inte om man ser?

• Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 07:04:18 följande:

Bellabelle, hur har det gått? Gjort något test?

Bellabelle skrev 2017-08-30 07:24:46 följande:

Gjorde ett i morse bim+10 super svagt så ska nog vänta 2 dagar o ta nytt! Vet inte om man ser?

ÄL+10 ska de ju stå xD
  • Bellabelle
    Anjaheterjag skrev 2017-08-30 08:11:32 följande:

Jag ser :) håller tummarna att de blir starkare :) vad roligt

Jaaa jag hoppas ju de men jag vet inte vad jag ska tro! Men vet ju att äl+10 är tidigt att testa o förra gången testade jag SUPERSVAGT men tydligt på ÄL+11 så borde ju vänta egentligen :O men man vill ju bara ha svar :(
  • Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-30 08:14:03 följande:

Åå hoppas det blir starkare! Jag är äl +10-+14 ungefär men ingen mens i sikte än så länge.

Jag hade inget max utslag på äl test men misstänker att jag testade vid fel tidpunkt helt enkelt för jag kände av att jag hade ägglossning.

Mina symtom håller i sig och brösten ömmar sedan 1 vecka tillbaka och illamåendet kommer och går.

Jag har ganska lite känsel i brösten 8ch bröstvårtorna annars men nu är dom ömma från bröstvårtorna och ut mot sidorna.

Jag är en riktig test narkoman så har beställt en hel hög billiga stickor nu då clearblue priserna inte riktigt går ihop med mitt testande haha.

Jag känner ju att något är annorlunda med min kropp och har svårt att tro att den här massiva förändringen beror på uttaget av spiralen.

Jag har liknande symtom som dig! Annars känner jag inte heller mina bröst så men nu e de ömma.

Jag är också testnarkoman :$ har även vanliga stickor liggandes! Varför kan man inte ha is i magen och vänta på bim dagen... utsätter sig för denna skit -.-

Hur ser de ut med testandet för dig? Ska du testa i dagarna?
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 08:28:26 följande:

Nått svagt syns ju iaf men jag personligen litar inte på cb early längre.. Digitalt eller annan sticka av annat märke är mer pålitligt.

Håller tummarna för starkare på fredag

Jag har aldrig prövat CB early tidigare men har digital sparade till närmare bim! Fredag eller lördag. Men ger digital utslag på innan bim? :O
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 09:33:13 följande:

Bim-4 och negativt på predictor early så det är kört denna gången med.

Ge inte upp! Vänta till bim med mig <3
  • Bellabelle
    Anonym (Längtar) skrev 2017-08-30 11:40:04 följande:

Jag testade igår och det visade inget alls.

Ska försöka hålla mig till helgen med att köpa mer test om inte mensen kommit då än.

När ska du testa igen?

Man ser ju ett svagt svagt streck <3

Då kanske vi kan köra samtidigt med testen! Hoppa vi båda plussar!! :D vi måste ju plussa!

Vi har sagt på fredag men funderar på att kanske vänta till lördag! Får se hur jag känner på fredag då jag är så nervös om de fortfarande är "för tidigt" har ju bara äl+12 på fredag och känns bättre att kanske vänta tills lördag? Eller kanske till o med söndag? :O jag vet ju att jag blir varken mer eller mindre gravid bara för att jag testar tidigt och att jag BORDE vänta i några dagar för att vara helt säker på att få ett svar man verkligen kan lita på. MEN de suger verkligen att vänta. Drömde även att jag blödde i natt :'( mardröm delux!
  • Bellabelle
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-30 13:39:26 följande:

Har fått gravid 1-2 på digitalt 5 dagar innan bim

Jag har ganska kort cykel (23 dagar och en lutealfas på 13 dagar) så min bim dag är då äl+13. Så på fredag har jag bim-1 och äl +12) så hoppas att de e tillräckligt med hormon då! :O
Svar på tråden Prata symtom innan BIM