Prata symtom innan BIM
Hej alla!
Plussade på BIM - 3. Plusset blev bara starkare och starkare för var dag och igår på BIM så bekräftades graviditeten med blodprov, även om det är tidigt! (Är på BIM + 1 idag) så vi är just nu lyckliga och lättade :) Även om det finns en viss oro så har jag bestämt mig för att inte ha katastroftankar utan att tänka positivt.
Ville dela med mig av mina symtom som jag hade innan jag plussade, det är ju lite det tråden är till för och jag vet att medan man väntar på det där plusset så gör man inget annat än att leta symtom :)
På BIM - 5 och -4 så hade jag ont i brösten, livmodern stramade lite. Gjorde ett test på BIM-4 som visade negativt, med morgonurin. Tappade hoppet och förberedde mig på mens, skrev här också att jag förmodligen skulle få mensen. På kvällen gjorde inte brösten ont längre så jag tänkte att allt verkar som om jag kommer få mens, kanske lite tidigare än vanligt t.o.m, för vanligtvis brukar jag få ömma bröst innan och så går det över 1-2 dagar innan mensen kommer.
På BIM - 3 så myste jag och sambon lite på morgonen, han pussade mig på nedre magen innan han gick upp. Så jag tänkte att kanske är det ett tecken! ;) Löjligt, jag vet!
Men gjorde iaf ett test när jag kom till jobbet, med förmiddagsurin! Och det visade ett plus!! Svagt men ändå. Har bara blivit starkare sen dess.
Vad jag vill säga med det här är att tecken på mens och graviditet liknar varandra jättemycket... ge inte upp hoppet bara för att du får de vanliga tecknen!
Nu har jag lite ömma bröst som även blivit lite större, jag är tröttare än vanligt och hungrigare än vanligt :) Men annars inget :)
Hur känns de nu när du plussat? Kunnat smälta de ännu? :D