• New  Dawn

Män, åtrå/potensproblem

Var det något speciellt som hände för fem år sedan?

Du skriver att det fungerade bättre en period då han trodde att du skulle lämna honom. Rädsla(tex rädsla att bli lämnad) kan ibland driva lust, men det är nog oftast kortsiktigt. I längden blir det nog oftast negativt och destruktivt för lusten.

Du skriver att DU inte känner dig åtrådd men hur känner HAN tror du ? Fundera på om du tror att han känner sig älskad och åtrådd.

Jag misstänker att han känner sig misslyckad och otillräcklig. Han kuk är otillräcklig. Kanske känner han sig inte som en "riktig karl" i din ögon. Är det något i er relation som får honom att ge upp? Du beskriver att du försöker få till sex på alla sätt. Kanske känns det skrämmande för honom att inte kunna leva upp till dina sexuella behov och känslor. Jag tror du måste möta honom bättre. Du skriver att du vill att ha ska ta dig analt, men hur skulle det funka att ni delvis använder leksaker. Då kanske fokuset på erektionens kvalitet minskar och han kan slappna av mer. Hur skulle det funka ?

Jag tycker dock att han ska ge potensmedel en chans , men jag tror inte det är ett medicinskt problem endast, och det kan ju vara en anledning till att han haft motstånd till att uppsöka läkare.

Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Män, åtrå/potensproblem