• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Erna90

Hur går det för alla? Här tror jag inte det tog sig på försök nr 2 efter missfall hlr.. Ingen mens men negativt test en dag innan Bim och känslan av att mensen är på g...

• Elliot1
    Erna90 skrev 2017-10-06 08:40:06 följande:

Hur går det för alla? Här tror jag inte det tog sig på försök nr 2 efter missfall hlr.. Ingen mens men negativt test en dag innan Bim och känslan av att mensen är på g...

Hoppet är det sista som överger än, men förstår känslan.. Jag tycker dock det är "skönt" att testa negativt precis innan Blm för då blir man inte lila ledsen när mensen kommer. Men håller tummarna för dig lite till! :)

Jag har ÄL nu, andra försöket efter MF. Lite jobbig situation då jag tror jag kommer ägglossa idag men inte kommer kunna ha sex. Eller jo, KAN ha men sitter i bilen med sambon och kör 50 mil.. Sen ska vi separera när vi närmar oss slutdestinationen för vi ska vara på olika ställen i helgen. Så antingen stannar vi på vägen och försöker hitta någon toalett typ (charmigt).. Eller så blir det inget idag. Dock hade vi sex inatt vid 02 så det borde ju ändå räcka. Men jag vill liksom göra ALLT för att minska risken att missa ägglossningen. Jaja, vi får se hur det blir helt enkelt. Galet frustrerande hela denna process alltså :(
  • CinnamonGirl

Jag hade ägglossning förra helgen. Ikväll började lätt molvärk. Grrr, är det grav eller mens på gång, all denna väntan...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Frankie0911
    Hoppar in här. Har två barn och hoppas på nr tre. Fick mf 21 juli i vecka 5+6. plussade i 5 veckor efter det och hade en massa mellanblödningar. Nu i tisdags hade jag högsta stegringen på äl-test så hoppas det blir ett plus denna månaden. Dock öm och hugger i livmordern/äggstockarna.
    Blodprover jag tog i början av sep tyder på hypotyreos ska ta nya prover om jag bli gravid annars i början av nov. Jaja jag lever på hoppet kan ju bli plus.

• Elliot1

Alltså det VIBRERAR som fasiken lååångt ner i min mage. Inte att det gör ont eller så, mer som muskelryckningar som känns som vibrationer. Kommer i vågor. Aldrig haft såhär innan, är det någon som känner igen sig? Letar inte efter något som helst gravtecken eller så då jag hade ÄL typ igår är mest nyfiken på om någon haft samma känsla!! :)

• bebismys
    Cecilie skrev 2017-10-02 21:39:22 följande:

Skönt att prata med läkare. Jag har också hypotyreos. Fick det efter mitt förra barn. Hoppas inte att det är det som gjorde att jag fick ma och att det tog lång tid att bli gravid.. min läkare (på endokrinologen) trodde inte det iaf då mina värden ser bra ut. Vilken info har ni andra hyposar fått om missfall i relation till hypo?

Mitt tempande blir jättekonstigt om jag inte tar exakt samma tid varje morgon. I helgen passade mina föräldrar vår dotter så jag sov mycket längre på morgonen än vanligt och då var min temp jättekonstig. Ett tips är att maila NC och be dom kolla! Dom kunde se vilka temperaturer som var avvikande och ta bort dom.. så coolt!

Har också hypotyreos och har tankar ifall mitt ma berodde på det.. min läkare sa att hon förstår hur mina tankar går och även bm. Men att mina värden inte va så dåliga. Tsh låg på drygt 4 och ska väl ligga under 2.5 som gravid ungefär.. jag fick veta graviditeten v8-9 nånting och blev väl 1v senare som levaxinet justerades efter blodprov och då dosering för graviditet..tänker att tänk om det va därför det hände... nu är jag nojig över mina värden och vill att dom ska ligga bra direkt för graviditet...
  • Cecilie

Samma som dig erna90.. inne på försök 2 efter missfall. Bim på söndag. Men har mina vanliga menssymptom som humörsvängningar och finnar.. med graviditeten som slutade i MA hade jag perfekt hy en vecka innan mens och glatt humör och det var så jag förstod att jag var gravid... vet inte om det kan vara olika från graviditet till graviditet? Ser finnarna som ett tecken på att det inte gick denna gången heller iaf :(

• evve88
    Cecilie skrev 2017-10-09 12:41:15 följande:

Samma som dig erna90.. inne på försök 2 efter missfall. Bim på söndag. Men har mina vanliga menssymptom som humörsvängningar och finnar.. med graviditeten som slutade i MA hade jag perfekt hy en vecka innan mens och glatt humör och det var så jag förstod att jag var gravid... vet inte om det kan vara olika från graviditet till graviditet? Ser finnarna som ett tecken på att det inte gick denna gången heller iaf :(

Tror säkert de kan va olika <3 den senaste graviditeten som slutade i missfall hade jag massa symptom innan BIM och med min son hade ja knappt några alls förutom mer ådror på brösten. Så ge inte upp hoppet :)
  • Anonym (Ledsen)

Hej!

Hoppar in här efter att jag fick missfall i Måndags, var ett tidigt v4+6 men ändå man hade ju hunnit blivit så glad!! Och nu är jag så ledsen känner mig tom, man blir påmind varje gång jag går på toa..

Självklart vill både jag och min man försöka så fort detta är över men samtidigt e jag livrädd för att det ska sluta så här igen eller livrädd att vi inte kan få barn!

Vi båda har barn sen tidigare förhållande men inget gemensamt!!

• Papperstrassel

Fick missfall i V4 för någon månad sen. Så supertidigt men ändå trist såklart. Denna månaden efter då hade jag två stegringar på ältest. Första var för -4 dagar sen och bim idag sen en stegring den 3e igen. Konstiga positiva gravtest vid stegring två men sen blanka. I måndags fick jag en liten blödning på jobbet som slutade efter bara ett par timmar. Tråkigt tänkte jag, mensen kom. Men eftersom den upphörde direkt började jag såklart tänka nidblödning. Nu började jag få rosa flytningar igen dock. Vill väl inte fråga något egentligen bara få ur mig någonstans:p får se om det blir ordentlig mens eller vad som händer nu.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall