• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Cecilie

Grattis bebismys <3 vad roligt och det ger lite hopp för oss andra att det faktiskt kan gå fort att bli gravid igen! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er den här gången, men förstår att oron är helt fruktansvärd samtidigt.

Och hej till alla nya! Synd att ni behövde vara med om något som förde er hit, men som någon sa är det skönt att dela med sig till folk som går igenom samma hemska sak som en själv... För mig kom mensen tillbaka som vanligt, kanske två dagar senare än den brukar. Mensen efter det kom efter bara 20 dagar så man märker att menscykeln är lite konstig. Tredje mensen kom som vanligt och nu ska jag ha mens igen om en vecka. Tredje försöket nu så hoppas det tar sig! Fick konstaterat MA i början av augusti i v. 9. Dessa 3 månader har varit de längsta i mitt liv typ.... hoppas verkligen jag blir gravid snart. Tog tyvärr 7-8 försök förra gången.. Kram på er alla, vi klarar detta tillsammans!

• Charlieellerså
    Cecilie skrev 2017-11-03 11:03:18 följande:

Grattis bebismys <3 vad roligt och det ger lite hopp för oss andra att det faktiskt kan gå fort att bli gravid igen! Jag är övertygad om att det kommer gå bra för er den här gången, men förstår att oron är helt fruktansvärd samtidigt.

Och hej till alla nya! Synd att ni behövde vara med om något som förde er hit, men som någon sa är det skönt att dela med sig till folk som går igenom samma hemska sak som en själv... För mig kom mensen tillbaka som vanligt, kanske två dagar senare än den brukar. Mensen efter det kom efter bara 20 dagar så man märker att menscykeln är lite konstig. Tredje mensen kom som vanligt och nu ska jag ha mens igen om en vecka. Tredje försöket nu så hoppas det tar sig! Fick konstaterat MA i början av augusti i v. 9. Dessa 3 månader har varit de längsta i mitt liv typ.... hoppas verkligen jag blir gravid snart. Tog tyvärr 7-8 försök förra gången.. Kram på er alla, vi klarar detta tillsammans!

Beklagar ditt ma. Förstår att tiden går enormt långsamt när man väntar på ett nytt plus. Så många i samma sits. Tungt men såklart vi ska klara det tillsammans. Många plus hoppad vi på inom kort.

Story grattis bebismys. Nu ör det er tur att ha turen med er och få se magen växa. Förstår ändå oron som ändå finns med.

Jag får nu gå hem från sjukhuset efter skrapningen igår. I dag har kag bara gråtit. I sängen bredvid mig ligger en tjej dom får dropp då hon kräkts så mycket. Gravid i v 12 ( som jag skulle varit) Jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att må så men just i dag vill jag bara byta sits med henne. Kram och lycka till alla kämpar
  • bebismys
    Matildalinea skrev 2017-11-02 20:01:31 följande:

Oj ja det va ett litet tag :/ har du koll på om du fick ÄL där innan ?

Jag testar med cb och har just nu blinkande gubbe , fick det för tre dagar sedan och är inne på dag 15 idag så hoppas på fast snart :D

Och du har så rätt, man måste vara positivt insälld, annars blir man ju helt knäpp (som om man inte redan är de av baby fever) :p ;)

Kram på dig och hoppas verkligen att den lilla bönan vill stanna och att du får en underbar graviditet :D

En gång fick jag positivt äl-test och det var då jag fick mens efter missfallet..så vet inte när jag hade äl nu när vi lyckades så vet inte exakt vilken vecka jag är i :)

Okej va spännande! Då håller jag tummarna för fast gubbe snart för dig! :)

Haha ja man blir knäpp av bebisverkstad och graviditet ;)

Tack snälla Du, kram! Önskar er så lycka till nu och att det snart växer en liten hos dig med :)
  • bebismys
    Cecilie skrev 2017-11-03 11:03:18 följande:

Tack snälla du! :) <3

Den eviga väntan! Håller med om att det känns som en evighet när man bara väntar och hoppas hela tiden. Hoppas det är eran tur nu! Så ni inte behöver vänta lika länge igen.

Kram!
  • bebismys
    Charlieellerså skrev 2017-11-03 11:10:25 följande:

Beklagar ditt ma. Förstår att tiden går enormt långsamt när man väntar på ett nytt plus. Så många i samma sits. Tungt men såklart vi ska klara det tillsammans. Många plus hoppad vi på inom kort.

Story grattis bebismys. Nu ör det er tur att ha turen med er och få se magen växa. Förstår ändå oron som ändå finns med.

Jag får nu gå hem från sjukhuset efter skrapningen igår. I dag har kag bara gråtit. I sängen bredvid mig ligger en tjej dom får dropp då hon kräkts så mycket. Gravid i v 12 ( som jag skulle varit) Jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att må så men just i dag vill jag bara byta sits med henne. Kram och lycka till alla kämpar

Tack snälla!

Fy så jobbigt för dig :( det är så hemskt att gå igenom och jag förstår din smärta. Stor kram till dig!! <3
  • Wictoria90

Hej alla! Hoppat in här för att få skriva av mig lite...

2 missfall i bagaget sedan i juni, båda MA. Känt mig otroligt nere. Blev gravid i maj på första försöket, MA i vecka 10 efter att både ha sett och hört hjärtat i vecka 8. Så tungt. Sedan blev vi gravida igen i juli utan mens imellan, missfall i september i vecka 8... har känt mig så ledsen och nere...

mensen är iallafall tillbaka och jag går nu och väntar på om mensen kommer eller inte. Har fått ytterst lite blod de senaste 4 dagarna men vet ej om det är rester eller mens på g. Tempar och den är fortfarande hög... HOPPAS så på positivt test!!

Tänker på er alla som vill få barn här på gruppen, skönt att läsa och känna att man inte är ensam??

• Anonym (-)

Hej skulle behöva lite hjälp! Igår tog jag ett graviditetstest 6 veckor efter missfall. Fick ett svagt men tydligt positivt. För lite mer än 2 veckor sen var jag på gyn och dom tog graviditetstest och vul. Testet var enligt henne negativt och sa att jag verkligen inte var gravid, i journalen som jag gick in och läste står det att testet var negativ och blankt för övrigt. Men så tänker jag om hon kolla för snabbt och det kanske var ett svagt streck? På vul hade jag jätte ont på vänster sida och hon sa att min äggstock på den sidan var aktiv. Betyder det att man har äl eller ska ha äl? Jag känner mig inte gravid och har inga direkt symptom. Känner mig alltså helt vilsen och ett inte vad jag ska tro.

• Charlieellerså
    Anonym (-) skrev 2017-11-04 10:43:27 följande:

Hej skulle behöva lite hjälp! Igår tog jag ett graviditetstest 6 veckor efter missfall. Fick ett svagt men tydligt positivt. För lite mer än 2 veckor sen var jag på gyn och dom tog graviditetstest och vul. Testet var enligt henne negativt och sa att jag verkligen inte var gravid, i journalen som jag gick in och läste står det att testet var negativ och blankt för övrigt. Men så tänker jag om hon kolla för snabbt och det kanske var ett svagt streck? På vul hade jag jätte ont på vänster sida och hon sa att min äggstock på den sidan var aktiv. Betyder det att man har äl eller ska ha äl? Jag känner mig inte gravid och har inga direkt symptom. Känner mig alltså helt vilsen och ett inte vad jag ska tro.

Det låter högst troligt att det är en ny graviditet för dig. Hoppas. Vet du hur länge sedan det är du isåfall kan ha haft ägglossning?
  • ABbf2018

Jag bli tokig på min kropp, hade ÄL för en vecka sedan, det är ju över 2 mån sen skrapning, och har små?stänkt? i 3 dagar, typ en gång om dagen, och det känns jävligt märkligt... förväntar mig BIM 12/11. Så nu känns ju jävligt tidigt om den ska komma, samtidigt som det känns jätteskevt om de ska va gravrester, då dom kolla ul efter op och såg inget kvar, och har aldrig haft mellanblödningar förut.... bli tokig på min missfallskropp..... men hoppet är väl det sista som överger mig...

• Charlieellerså
    ABbf2018 skrev 2017-11-04 12:25:58 följande:

Jag bli tokig på min kropp, hade ÄL för en vecka sedan, det är ju över 2 mån sen skrapning, och har små?stänkt? i 3 dagar, typ en gång om dagen, och det känns jävligt märkligt... förväntar mig BIM 12/11. Så nu känns ju jävligt tidigt om den ska komma, samtidigt som det känns jätteskevt om de ska va gravrester, då dom kolla ul efter op och såg inget kvar, och har aldrig haft mellanblödningar förut.... bli tokig på min missfallskropp..... men hoppet är väl det sista som överger mig...

Kan det vara nidblödning? Låter ju sim att det kan stämma i tid.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall