• gruvan

30+ och vill ha ett till barn?

Grattis till er som plussat! Jag är så sugen men mannen vill verkligen inte ha fler barn. Har försökt prata med honom men han är helt färdig med barn. :( Känns extra tungt nu när jag har slutat med p-ring (är trött på hormoner så ska testa nc) och har min första äl på länge. Känner av den sjukt mycket nu efter andra barnet och har även haft spottings. Jag hoppas fortfarande på att han ska ändra sig inom en snar framtid...

• gruvan
    Oktober2017 skrev 2017-11-01 06:33:52 följande:

Välkommen mammamia!!

En fråga till er! Har ni någon erfarenhet? Jag slutade med minipiller för drygt en vecka sedan. När jag var till gyn sa läkaren att jag inte hade haft någon ägglossning ännu.

Har ni lyckats blivit gravid ganska på en gång efter att ha slutat med p-piller/minipiller?

Jag använde p-ring innan båda mina graviditeter och slutade genom att inte sätta in nästa ring. Fick då ring-mensen och sen kom äl igång direkt och första riktiga mensen kom ungefär samma tid i cykeln som när jag använde ringen. Jag vet det för jag använde äl-test direkt. Vi väntade dock ut första riktiga mensen båda gångerna innan vi började försöka för att vara säkra på att allt funkade och för att lättare kunna räkna ut bf. När vi väl började försöka blev jag gravid på första försöket respektive tredje försöket (alltså andra respektive fjärde äl efter uttaget av ringen).
Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?