• Oktober2017

30+ och vill ha ett till barn?

Är du över 30 år och längtar efter ett till barn?

Jag vill ha ett tredje barn och är 32 år. Jag längtar som en tok. I oktober 2017 tänkte vi börja försöka!

Skriv gärna några rader om hur ni tänker :)

• Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?
  • Anotherone
    puffen2009 skrev 2017-08-30 15:01:44 följande:

Så skönt att höra! De flesta barn är ju friska men det är ändå svårt att låta bli att tänka på det ;) Gick det snabbt den gången med? Hur gamla är dina barn?

Hej!

Båda våra barn har blivit till på första försöket så vi verkar vara väldigt 'kompatibla' när det gäller fertiliteten . Vår stora är född -06 och lilla kom nu i maj så det är 11 år mellan dem. Jag hade absolut inte trott att det skulle funka så snabbt även denna gång utan var väldigt ödmjuk inför att det kanske skulle ta tid eller inte ens bli något.
  • Eleonoratösen

Hej!

Jag är 32 och hoppas på en fyra! 

Tagit ut spiralen för två veckor sedan och verkar som jag fått mens idag. (Har inte haft den på flera år i och med spiralen) Så det får bli en trevande start att hitta ens cykel och ÄL. Har köpt ägglossnnngstickor för att "hjälpa" till på traven. 

Mvh 

• Daggert83

Här är en till :)

Jag är 34 och min man är 37.

Vi har tre "stora" barn som är 15,12 och 9.

I maj fick vi en liten sladdis som på tisdag blir fyra månader.

Denna månad ska vi försöka få till en femma :) :)

Vi är väldigt överens om att vi vill ha tätt mellan fyran och kommande femman.

Sen om kroppen vill det, det är en annan sak ;)

• Oktober2017
    Archimedes skrev 2017-08-30 13:48:44 följande:

Fick svagt plus idag äl+9! Är så rädd att det blir missfall och ångrar nästan att jag testade! Tänk att jag kanske får en trea i maj! Känns svindlande! Men så tråkigt att det där med MF ska överskugga glädjen!

Lite smyggrattisar till dig då :)

Jag längtar verkligen till den dagen jag får ett plus och tills jag får gå på ultraljud och se att allt är bra. Tyvärr går tiden alldeles för långsamt nu haha..
  • Eleonoratösen
    Archimedes skrev 2017-08-30 13:48:44 följande:

Fick svagt plus idag äl+9! Är så rädd att det blir missfall och ångrar nästan att jag testade! Tänk att jag kanske får en trea i maj! Känns svindlande! Men så tråkigt att det där med MF ska överskugga glädjen!

Åh, så spännade! 

Vår äldsta är 9 och vår minsting är 6, känns som evigheter och oroar mig för att det kommer ta tid, inte gå osv. Vi har diskuterat en fyra väldigt länge och det har tagit tid för maken att våga så just nu känns det som dagarna segar fram... 
  • Archimedes

Jag fick en mörk gul/orange flytning igår och har mensvärk som precis innan mensen ska komma. Känns som att denna lilla inte kommer stanna kvar :(. Kommer aldrig mer testa innan bim! Nu är det bara och vänta och se som gäller. Är sjukt nervös :/

• MisseKido

Hej, jag har två barn sedan innan. 6 och 4.5år. Första gången vi hade oskyddat som jag tror var runt äl förra veckan, beräknat BIM 4/9. Har blivit testtokig och tagit tre test redan, första svaaagt + eller spökstreck igår morse, andra testet igår em och helt negativt, tredje testet i morse och då svaaagt + igen eller ett nytt spöktest. Vet inte vad jag ska tro. Har beställt tidigt gravtest som jag hoppas kommer imorgon. Så spännande och orolig och allt på samma gång. Den här typiska känslan att jag har fått två friska barn ska man chansa på en till? Men vi känner oss redo och jag hoppas det går vägen och allt går som det ska!

• carrolinea

Hallå!

Vad roligt med fler i samma sits!

Jag 35 och vi försöker med ett syskon fick mf i januari vi skulle precis gå in i vecka 10 sen har det varit cysta på äggstocken osv. Nu skylla jag haft mens i tisdags men den har inte dykt upp. Men känns inte som testerna är positiva heller :(

• Anotherone
    Daggert83 skrev 2017-08-31 08:37:18 följande:

Här är en till :)

Jag är 34 och min man är 37.

Vi har tre "stora" barn som är 15,12 och 9.

I maj fick vi en liten sladdis som på tisdag blir fyra månader.

Denna månad ska vi försöka få till en femma :) :)

Vi är väldigt överens om att vi vill ha tätt mellan fyran och kommande femman.

Sen om kroppen vill det, det är en annan sak ;)

Wow!! Jag fick också en bebis i maj men kan inte ens tänka tanken på att bli gravid igen just nu. Hoppas ni lyckas med lilla femman
  • FruganD
    Anotherone skrev 2017-08-31 18:06:29 följande:

Wow!! Jag fick också en bebis i maj men kan inte ens tänka tanken på att bli gravid igen just nu. Hoppas ni lyckas med lilla femman

Nej, det är nog inte många som förstår vår önskan :D

Speciellt inte när jag brukar vara sjukt illamående och spy flera ggr/dag fram till vecka 15... sen brukar det vara en lugn period mellan vecka 15 och 25, sen kommer foglossning de luxe som ett brev på posten...

Tur att min man är extremt stöttande och "hjälpsam". I värsta fall får jag bli sjukskriven och han får vara pappa-ledig. Allt löser sig i slutändan :)

Jag har en bror som är 13 månader äldre än mig - och vi var världens tajtaste relation - det kan nog påverka iaf min önskan om att två st tätt.
Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?