Tack för råd och för att det finns personer som förstår mig i den här situationen.
Mina barn har gärna klätt av sig kläderna av bekvämlighets skäl enda sen de var små och skillnaden är väl nu att äldsta dottern lever kvar i det bekvämlighetstänket, hon ser inget sexuellt eller privat med sin kropp eller sina bröst inför oss i familjen. Hon duschar nästan varje kväll och det är efter duschen som inget mer än trosorna åker på.
Det här är väl nästan mest obekvämt för min sambo, han ser henne inte som sexuell men det känns genant för honom har han sagt. Undviker lite att samtala med henne just för att han inte vill se hennes byst. Jag tycker mest att det är ett märkligt beteende, jag var jätteprivat med min kropp direkt jag kom in i puberteten. Skulle aldrig ens gått runt i trosor och bh hemma!
Jag frågade idag om vi kanske skulle åka ned och köpa nåhot fint nattlinne eller pyjamas som hon kunde ha på sig ikväll. Hon svarade "nej jag har redan det, kan vi köpa ett par nya jeans istället?" Konversationen slutade där. Om hon kommer upp naken ikväll, vad ska jag säga? "Gå ned och klä på dig på överkroppen"? Har aldrig sagt något sånt tidigare till henne och hon skulle nog bara "men va, varför det?" Bläää vad det här är jobbigt.