Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Min dotter går runt i trosor

Min dotter är 14 år, varit sen i utvecklingen och alltid varit väldigt bekväm. Hennes lillasyster är 8 år och går alltid runt i trosor på kvällarna, det har de båda alltid gjort. Sovit bara i trosor osv. Men nu har puberteten slagit till och hon har fått ganska stora bröst från ingenstans, men det bekommer henne inte. Hon går fortfarande runt i trosor och jag skäms över henne. Ska jag säga någonting eller vad gör man? Min sambo har även han påtalat till mig att han tycker det är obekvämt.

• Svar på tråden Min dotter går runt i trosor
  • Anonym (?)

Haha jag har ingen skam över mina barn! Sjukaste jag hört!

Jag skäms över att hon inte nått den punkten tonåringar gör, att vilja kyla sina privata delar. Att sitta och spela Bingolotto med oss topless när man faktiskt har bröst känns onormalt för en fjortonåring att vilja bara. Jätteskönt att hon är bekväm i sig själv inför oss såklart, just av den anledningen som jag inte vet hur jag på ett fint sätt ska kunna föreslå ett plagg på överdelen av kroppen också utan att det ska upplevas som kränkande eller få henne obekväm helt enkelt. Nu snackar vi full b-kupa, ingen liten nätt byst till hennes lilla smala kropp och det är väl det som gör det till en grej.

• Anonym (?)

Tack för råd och för att det finns personer som förstår mig i den här situationen.

Mina barn har gärna klätt av sig kläderna av bekvämlighets skäl enda sen de var små och skillnaden är väl nu att äldsta dottern lever kvar i det bekvämlighetstänket, hon ser inget sexuellt eller privat med sin kropp eller sina bröst inför oss i familjen. Hon duschar nästan varje kväll och det är efter duschen som inget mer än trosorna åker på.

Det här är väl nästan mest obekvämt för min sambo, han ser henne inte som sexuell men det känns genant för honom har han sagt. Undviker lite att samtala med henne just för att han inte vill se hennes byst. Jag tycker mest att det är ett märkligt beteende, jag var jätteprivat med min kropp direkt jag kom in i puberteten. Skulle aldrig ens gått runt i trosor och bh hemma!

Jag frågade idag om vi kanske skulle åka ned och köpa nåhot fint nattlinne eller pyjamas som hon kunde ha på sig ikväll. Hon svarade "nej jag har redan det, kan vi köpa ett par nya jeans istället?" Konversationen slutade där. Om hon kommer upp naken ikväll, vad ska jag säga? "Gå ned och klä på dig på överkroppen"? Har aldrig sagt något sånt tidigare till henne och hon skulle nog bara "men va, varför det?" Bläää vad det här är jobbigt.

• Anonym (?)

Tack för svar.

Hon kom upp i bara trosor och satt sig i soffan nu ikväll och jag frågade henne om hon inte kan sätta på sig något på överkroppen, blev ifrågasatt och förklarade på det bästa sättet jag kunde men det tolkades fel. Hormonerna just nu kan vända allting jag säger och så blev givetvis fallet, så hon stampade iväg här och skrek att jag tycker hon är äcklig när hon bara är i trosor. Låste in sig i sitt rum och har vägrat prata med mig, jag får ta det här med henne imorgon för jag orkar inte mer nu ikväll. Jättetråkigt att hon tog det såhär!

• Anonym (?)

Orkar inte ens läsa igenom alla inlägg efter jag scrollat igenom den här sidan och läste anklagelser om att min sambo skulle få stånd av min dotter. Vart får ni allt ifrån? Baserat på eran egen uppväxt eller er sambo/pappas sexuella relation till era barn? I vår familj finns inget sånt och så önskar jag det vore i alls familjer.

Eftersom flera är så duktiga på att anklaga och trycka ned istället för att ge råd så lämnar jag den här hysteriska tråden nu.

Men för er som kommit med råd, som tagit mitt parti här och förstått så vill jag iaf tala om att dottern har lugnat sig från sitt lilla utbrott häromdagen. Jag tog upp det igen när vi åkte själva i bilen, svårt och springa ifrån då så kändevatt det var enklaste sättet att prata till punkt utan missförstånd. Förklarade att det har varit okej när hon varit liten eftersom hon var just liten men nu när hon börjat fått en kropp mer likt en kvinna än ett barn så kan hon vara lättklädd fast med en topp på brösten precis som hon har trosor och samma kommer gälla lillasyster också. I sitt rum får hon vara hur oklädd hon vill. Hon tog inte illa upp och vi pratade tills vi båda var nöjda.

Tack alla som hjälpt till i vår situation. Tack för mig

Svar på tråden Min dotter går runt i trosor