Min dotter går runt i trosor
Gammal tråd, men jag undrar om det har gått över?
Jag har en 12-årig dotter som ALDRIG har annat än trosor på sig hemma. Började vägra kläder för ett år sedan. Använde då topp också, men sedan i somras även slutat med det, tycker att topp är obekvämt för brösten.
Är hon ensam hemma så är hon oftast utan trosor också när jag kommer hem. Är hemmasittare och går inte i skolan så är ensam hemma mycket. Tar på trosor när jag säger till, men oftast inte utan protester. När jag är hemma så behåller hon oftast trosorna, men det händer att hon tar av dem också, oftast efter toabesök. Känns så ofräscht eftersom hon börjat få flytningar.
Det går helt enkelt inte att få henne. ha kläder på. Jag har nog kamp med trosor. Vi har sällan besök, men då förbereder jag och då tar hon på. Men så fort de har gått åker kläderna av. Likaså när vi kommer hem, kläderna åker av direkt.
Det går inte att ta någon kamp. Hon blir lätt utagerande och risken är att hon klipper sönder eller förstör kläderna då. Även om jag skulle få på henne kläder så tas de ju av direkt sekunden senare. Det hjälper inte att sänka temperaturen, då sveper hon om sig med en filt istället.
Kanske det kommer naturligt med ålder att vilja ha kläder?