Inlägg från: Anonym (he) |Visa alla inlägg
  • Anonym (he)

Min dotter går runt i trosor

Om hon är normalt utvecklad mentalt tolkar jag detta som ett asocialt beteende att gå halvnaken framför styvpappa när man kommit i puberteten.

• Anonym (he)
    Alessia skrev 2017-08-29 17:34:05 följande:

Nu tycker jag att du är en extremt MESIG förälder, konflikträdd och skraj för att ta kommandot. Är du och övriga familjen obekväma med att dottern går omkring i hemmet praktiskt taget naken så säger du GIVETVIS till på skarpen att vill hon vara naken gäller att hon vistas i sitt rum. I övriga rum gäller kläder på, basta!

Nu får TS steppa fram och ta föräldraansvar.
  • Anonym (he)
    Anonym (?) skrev 2017-08-31 03:18:42 följande:

Orkar inte ens läsa igenom alla inlägg efter jag scrollat igenom den här sidan och läste anklagelser om att min sambo skulle få stånd av min dotter. Vart får ni allt ifrån? Baserat på eran egen uppväxt eller er sambo/pappas sexuella relation till era barn? I vår familj finns inget sånt och så önskar jag det vore i alls familjer.

Eftersom flera är så duktiga på att anklaga och trycka ned istället för att ge råd så lämnar jag den här hysteriska tråden nu.

Men för er som kommit med råd, som tagit mitt parti här och förstått så vill jag iaf tala om att dottern har lugnat sig från sitt lilla utbrott häromdagen. Jag tog upp det igen när vi åkte själva i bilen, svårt och springa ifrån då så kändevatt det var enklaste sättet att prata till punkt utan missförstånd. Förklarade att det har varit okej när hon varit liten eftersom hon var just liten men nu när hon börjat fått en kropp mer likt en kvinna än ett barn så kan hon vara lättklädd fast med en topp på brösten precis som hon har trosor och samma kommer gälla lillasyster också. I sitt rum får hon vara hur oklädd hon vill. Hon tog inte illa upp och vi pratade tills vi båda var nöjda.

Tack alla som hjälpt till i vår situation. Tack för mig

Det kan du inte veta om han får. För jag antar att han inte är en sådan jubelidiot att han skulle berätta det`?
  • Anonym (he)
    Anonym (Nabokov) skrev 2017-08-31 22:38:50 följande:

Vet inte om det nämnts i tråden, men det är inte omöjligt att den 14-åriga dottern som går omkring i bara trosor har vissa Lolita- eller nymfettdrag. Hon är definitivt fullt medveten om att styvpappan reagerar och smygspanar på hennes nakenhet trots att han är duktig på att inget visar och detta triggar hennes gryende sexualitet. Det är helt enkelt en sexuell provokation och det är märkligt att inte mamman har lite koll på det.. Precis som fjortisar i skolan knäpper upp blusen  eller har tunna spagettlinnen utan bh och verkligen böjer sig fram inför en manlig lärare för att han ska kolla på behagen. Kul om han rodnar eller kommer av sig...Vanlig sexuell provokation, åtminstone när jag gick i skolan och förmodligen än i denna dag.
    Den tjejen ska in på sitt eget rum tills hon kan bete sig efter sin ålder.

Jo det är nog naivt av mamman. Klart tjejen vet vad hon håller på med. Och varför blir styvpappan obekväm om det inte är en skum situation?
  • Anonym (he)
    Anonym (T) skrev 2024-12-05 23:15:36 följande:
    I vår familj finns varken pappa, styvpappa eller syskon. Det handlar inte om att visa upp sig, verkar snarare vara en bekvämlighetsgrej.
    Det mest effektiva är nog att du själv går utan kläder för att få henne att förstå, hur det uppfattas utifrån 
  • Anonym (he)
    Anonym (T) skrev 2024-12-06 16:58:59 följande:
    Nej det skulle inte hjälpa ett dugg.
    Testa
  • Anonym (he)
    Anonym (T) skrev 2024-12-06 17:33:13 följande:
    Jag gör det en stund ibland på morgonen och kvällen. Dottern bryr sig inte ett dugg.
    Då kanske det är hon som försöker få dig att sluta?
  • Anonym (he)

Jag förstår inte heller denna ängslighet att fostra sina barn.
    Man gör de mest grundläggande sakerna till problem.
    Självklart har man kläder på sig.
    Självklart säger man till sina ungar

Svar på tråden Min dotter går runt i trosor